جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در سه روز اعلام آتش بس ۶۰ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و زخمی شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت داخله اعلام کرده است که در جریان سه روز اعلام آتش بس ۶۰ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و زخمی شده اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله امروز دوشنبه (۳اسد) گفته است که گروه طالبان در جریان آتش‌بس سه روز عید سعید اضحی خلاف آنچه گفته بودند عمل کرده‌اند.

آرین افزوده که گروه طالبان در این آتش بس ۳۸ مورد تخطی انجام داده اند که شامل «حملات تروریستی»، تهاجمی و انفجار ماین‌ها بوده. او گفته که در نتیجه این تحرکات ۲۰ غیرنظامی کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت داخله تاکید کرده: «طالبان باربار مرتکب نقض اصول محاربه و کاهش خشونت شده‌اند. کشتار مردم و حملات تهاجمی در دوره‌ی کاهش خشونت، آتش‌بس عید سعید فطر و نیز سه روز عید اضحی نشان‌دهنده‌ی عدم تعهد این گروه به آنچه می‌گوید محسوب می‌گردد».

با وجود آنکه زمان اعلام شده آتش بس شب گذشته به پایان رسیده است اما تاکنون درگیری بزرگی میان نیروهای امنیتی و طالبان گزارش نشده است.

اعلام اتش بس سه روزه

این در حالی است که که گروه طالبان به تاریخ ۷ اسد در اعلامیه ای به جنگجویانش دستور داده بود که در سه روز عید قربان علیه نیروهای دولتی حمله نکنند و در ایام آتش بس به مناطق تحت کنترل دولت نروند و به نیروهای دولتی نیز اجازه ورود به ساحات تحت کنترل این گروه را ندهند.

پس از اعلام آتش بس از سوی طالبان ‏رییس جمهور غنی به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد تا آتش بس سه روزه را رعایت کنند و نیز تا زمانی که از طرف طالبان، آتش بس نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی را در برابر این گروه انجام ندهند.

آتش بس سه روزه با استقبال کشور های منطقه و جهان و همچنان نهاد های بین المللی روبرو شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان