جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عاملان «تولید وانتشار» تصاویر پرچم طالبان در تهران بازداشت شدند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پولیس امنیت عمومی تهران ایران اعلام کرده است که عاملان «تولید و انتشار» تصاویر پرچم طالبان در یکی از پارک های این شهر از سوی پولیس بازداشت و به مراجع عدلی سپرده شده اند.

علی ذوالقدری رییس پلیس امنیت عمومی تهران در واکنش به  انتشار تصاویر با موضوع حضور اعضای طالبان در پارک ملت تهران به خبرگزاری ایرانی ایسنا گفته است: «روز گذشته در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی که در آن چند نفر  اقدام به استفاده از پرچم یک گروهک تروریستی کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس امنیت قرار گرفت و در پی آن عوامل این اقدام شناسایی شدند».

ذوالقدی افزوده که این اقدام که موجبات سوء استفاده «رسانه های معاند» شده و با سرعت عمل پلیس عاملان اصلی تولید و بازنشر این تصاویر با هماهنگی مقام قضایی شناسایی و بازداشت شده اند.

به گفته رییس پلیس امنیت عمومی تهران افراد بازداشت شده برای طی مراحل قانونی و تحقیقات تکمیلی تحویل مرجع قضایی شدند.

رییس پولیس امنیت عمومی تهران تاکید کرده که این افراد هیچ ارتباطی با گروه طالبان نداشته اند.

نمایش پرچم طالبان در تهران

این در حالی است که شماری از افرادی که از آنان هواداران گروه طالبان نام برده شده بود روز جمعه (۱۰اسد) با حضور در یک پارک تفریحی در تهران پرچم سفید گروه طالبان را به نمایش گذاشتند.

این خبر پس از آن سرخط صفحات اجتماعی شد که عارف احمدی یک کاربر فسبوک با انتشار چند تصویر از این نمایش در فیسبوک اش نوشت: «آتش‌بس سه روزه عید بر طالبان مقیم تهران هم تاثیر مثبت گذاشته، بصورت آزادانه و با پرچم بی‌رنگ شان گشت و گذار می‌کنند و از صلح و آرامش لذت می‌برند».

احمدی افزوده: وقتی کنارشان رفتم تا عکس بگیرم، اجازه نمی‌دادند ولی وقتی کمی پشتو حرف زدم و اختر مبارکی کردم آرام‌تر شدند و این چند فریم عکس را گرفتم.».

https://www.facebook.com/aref.ahmadi.7/posts/1908158952654257

پس از بازداشت عاملان این رویداد در ایران هنوز مشخص نیست که آقای احمدی نیز مشمول بازداشت شده گان است یا خیر.

انتشار تصاویر از نمایش پرچم طالبان در تهران در افغانستان و ایران واکنش بر انگیز نیز شده بود و شماری از کاربران توییتر با راه اندازی هشتگ «از طالبان حمایت نکنید» از آن انتقاد کرده اند.

داوود ناجی که به تازگی به عنوان مشاور ارشد سیاسی دفتر شورای امنیت ملی گماشته شده است در واکنش به این موضوع گفته است: «جمهوری اسلامی که مهاجران را در رودخانه مرزی غرق می‌کنند و یا در آتش می‌سوزانند، اما طالبان را تجهیز می‌کنند و حامیانش در پارک ملت پرچم طالبان را بلند کنند».

ناجی افزوده بود که طالبان همان‌گروهی است که یازده دیپلمات و خبرنگار ایرانی را در مزار کشتند.

از سوی هم ساسان آقایی یک کاربر ایرانی توییتر نگاشته است: «مردم شریف افغانستان؛ حضور تروریست‌ها و آدم‌کش‌‌های طالبان در پایتخت کشور ما، هیچ ارتباطی با نیت‌ها و خواسته‌های واقعی مردم ایران ندارد.»

او تاکید کرده: «ما نیز مانند شما از بنیادگرایان نفرت داریم و شعار محوری ما در همه‌ی این سال‌ها یکی‌ست؛ مرگ بر طالبان چه کابل چه تهران».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان