جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

از طالبان حمایت نکنید؛ نمایش پرچم طالبان در تهران واکنش بر انگیز شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از آن که شماری از هوادارن گروه طالبان در تهران پرچم این گروه را در «پارک ملت تهران» به نمایش گذاشتند این موضوع با واکنش های گسترده در صفحات اجتماعی از سوی شهروندان افغانستان و نیز ایران روبرو شده است.

 شماری از افرادی که از آنان هواداران گروه طالبان نام برده شده روز گذشته جمعه (۱۱اسد) با حضور در یک پارک تفریحی در تهران پرچم سفید گروه طالبان را به نمایش گذاشتند.

این خبر پس از آن سرخط صفحات اجتماعی شد که عارف احمدی یک کاربر فسبوک با انتشار چند تصویر از این نمایش در فیسبوک اش نوشت: «آتش‌بس سه روزه عید بر طالبان مقیم تهران هم تاثیر مثبت گذاشته، بصورت آزادانه و با پرچم بی‌رنگ شان گشت و گذار می‌کنند و از صلح و آرامش لذت می‌برند».

احمدی افزوده: وقتی کنارشان رفتم تا عکس بگیرم، اجازه نمی‌دادند ولی وقتی کمی پشتو حرف زدم و اختر مبارکی کردم آرام‌تر شدند و این چند فریم عکس را گرفتم.».

ماجرا چگونه بوده است؟

پس از نشر این تصاویر و واکنش گسترده به آن، رسانه ایرانی انصاف نیوز به نقل از یک نگهبان این پارک گزارش داده است که حوالی ساعت دو نیم بعد از ظهر چند تبعه افغانستانی به صورت عادی وارد پارک شده و پس از ان در قسمت بالای پارک پرچم طالبان را به نمایش گذاشته اند.

این نگهبان پارک تعداد این افراد را حدود ۱۰ نفر خوانده گفته است که افراد از سوی انان تحویل پولیس داده شده اند.

تاکنون مقامات رسمی ایران و افغانستان در این مورد چیزی نگفته است.

«از طالبان حمایت نکنید»

به تعقیب این رویداد شماری از کاربران توییتر با راه اندازی هشتگ «از طالبان حمایت نکنید» از آن انتقاد کرده اند.

داوود ناجی که به تازگی به عنوان مشاور ارشد سیاسی شورای امنیت ملی گماشته شده است در واکنش به آن گفته است: «جمهوری اسلامی که مهاجران را در رودخانه مرزی غرق می‌کنند و یا در آتش می‌سوزانند، اما طالبان را تجهیز می‌کنند و حامیانش در پارک ملت پرچم طالبان را بلند کنند».

ناجی افزوده طالبان همان‌گروهی است که یازده دیپلمات و خبرنگار ایرانی را در مزار کشتند.

قدرت الله رجوی یک کاربر دیگر توییتر نگاشته است که حکومت‌های پاکستان و ایران بارها متهم به حمایت مستقیم و غیر مستقیم از گروه طالبان شده‌اند.

او افزوده که حضور شماری از افراد با پرچم طالبان در تهران هم بر این ادعاها می‌افزاید.

از سوی هم ساسان آقایی یک کاربر ایرانی توییتر نگاشته است: «مردم شریف افغانستان؛ حضور تروریست‌ها و آدم‌کش‌‌های طالبان در پایتخت کشور ما، هیچ ارتباطی با نیت‌ها و خواسته‌های واقعی مردم ایران ندارد.»

او تاکید کرده: «ما نیز مانند شما از بنیادگرایان نفرت داریم و شعار محوری ما در همه‌ی این سال‌ها یکی‌ست؛ مرگ بر طالبان چه کابل چه تهران».

این در حالی است که روند صلح افغانستان وارد مرحله تازه شده است و حکومت ایران همواره گفتگو میان امریکا و طالبان را «معامله» خوانده و به گفتگوهای به رهبری افغانستان تاکید کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان