جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

دنیای موبایل؛ ۱۰ گوشی تلفن همراه که جهان را در زمان خود وارونه کرده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

گوشی‌های موبایل به بخش لاینفک زندگی ما تبدیل شده‌اند. ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم که همیشه آخرین مدل را داشته باشیم. تلفن‌های هوشمند امروز در واقع کامپیوترهای کوچک جیبی هستند. اما قبلاً گوشی‌ها خیلی متفاوت بودند. در این نوشتار با ۱۰ مورد از تلفن‌های همراه نمادین آشنا می‌شویم که جهان را در زمان خود وارونه کرده‌اند.

۱۰. موتورولا دایناتگ x۸۰۰۰

دنیای تلفن‌های همراه باید از جایی شروع می‌شد. اولین تلفن‌های همراه قبلاً در دهه 1970 توسعه یافته بودند. با این حال، موتورولا دایناتک  8000X از سال 1983 اولین گوشی بود که به مصرف‌کنندگان فروخته شد. این گوشی حدود چهار هزار دلار قیمت داشت و آنقدر بزرگ بود که در جیب جای نمی‌گرفت. به علاوه برای استفاده باید یازده ساعت شارژ می شد.

Motorola-DynaTAC-8000X

۹. موتورولا مایکروتک 9800X (1989)

اولین تلفن‌های همراه هر کدام حدود یک کیلو وزن داشتند به همین دلیل حرکتی انقلابی بود وقتی که موتورولا اولین تلفن کوچک را تولید کرد، تلفنی که آنقدر کوچک بود که می‌توانستید همه جا همراه داشته باشید.

Motorola-MicroTAC-9800X

۸. نوکیا ۱۰۱۱ (1992)

در دهه 1980 اغلب تلفن‌های همراه مخصوص تجار ثروتمندی بود که نیاز به تماس با هر مکان و در هر زمانی داشتند. این روند زمانی که نوکیا 1011 عرضه شد، تغییر یافت.

Nokia-1011

۷. نوکیا کامیونیکیتور (1996)

اولین تلفن ‌هوشمند در سال 1996 منتشر شد(!). نوکیا کامیونیکیتور یک کامپیوتر کوچک بود که صفحه کلید کامل و 8 مگابایت فضای ذخیره‌سازی داشت. برقراری تماس و ارسال ایمیل از طریق این تلفن امکان‌پذیر بود.

Nokia-Communicator

۶. RIM 850 (1999)

بلک‌بری اولین تلفن خود را در سال 1999 عرضه کرد. این شرکت هنوز RIM نام داشت و RIM 850 را معرفی کرد. این مدل عملا یک تلفن ‌همراه واقعی نبود. در واقع با این وسیله فقط ارسال و دریافت پیام ممکن بود.

RIM-BlackBerry-850

مطلب مرتبط: ۱۰ مورد از برترین پیشرفت های بشر در طول تاریخ

۵. نوکیا 3310 و نوکیا 6210 (2000)

نوکیا 3310 شاید یکی از معروف‌ترین تلفن‌های جهان باشد. این برند همزمان نوکیا 6210 را نیز عرضه کرد. این مدل به خصوص به عنوان یک تلفن تجاری محبوبیت خاصی پیدا کرد. هر دو تلفن به عنوان گوشی‌های به شدت بادوام شناخته شده‌اند. احتمالا شما هم یکی از این مدل‌ها را در کشوی‌تان دارید!‌

Nokia-3310

۴. موتورولا ریزر V3 (2004)

در حدود سال 2004 تلفن‌های تاشو بسیار محبوب بودند. موتورولا ریزر V3 پرطرفدارترین تلفن آن روزها بود. طراحی بسیار نازکی داشت، به دوربین و بلوتوث مجهز بود، دسترسی به اینترنت داشت و برای آهنگ‌های زنگ MP3 مناسب بود.

Motorola-Razr-V3

۳. بلک بری کرو( 2007)

بلک‌بری کرو محبوب‌ترین تلفنی بود که بلک‌بری تا آن زمان عرضه کرده بود. این گوشی کیبورد کوچک و دوربین داخلی خوبی داشت.

BlackBerry-Curve

۲. آیفون (2007)

امروز دنیای بدون آیفون قابل تصور نیست. هنگامی که این گوشی در سال 2007 معرفی شد بلافاصله به دلیل طراحی فوق‌العاده‌اش همه نگاه‌ها را جذب خود کرد. این گوشی صفحه کلید نداشت، و فقط یک صفحه لمسی ساده با یک دکمه صفحه اصلی داشت. اپل طراحی تمام تلفن‌های همراه بعد از خود را تغییر داد.

iPhone

۱. سامسونگ گلکسی اس (2010)

اپل چند سالی ستاره بزرگ تلفن ‌همراه بود، اما با انتشار گلکسی اس سامسونگ این روند تغییر کرد. سامسونگ خط جدیدی از تلفن‌های همراه را معرفی کرد که می‌توانست با اپل رقابت کند.

Samsung-Galaxy-S

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان