جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رهایی ۲۸ زندانی حکومتی؛ طالبان: روند آزادی زندانیان حکومت تا روز عید تکمیل می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با رهایی ۲۸ زندانی دولتی از سوی طالبان این گروه اعلام کرده است که رهایی یک هزار زندانی دولت را تا روز عید تکمیل می کنند.

سهیل شاهین سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر شب گذشته (۸ اسد) در رشته توییت های گفته است که این گروه از روی آنچه که «شفقت امیرالمومنین» خوانده تا روز عید اضحی زندانیان باقی مانده حکومت را رها می سازند.

شاهین افزوده با رهایی زندانیان باقی مانده حکومتی رهایی یک هزار زندانی تکمیل می شود.

او از حکومت خواسته است که بر اساس توافقنامه صلح دوحه رهایی ۵ هزار زندانی این گروه را مطابق لیست سپرده شده تکمیل کنند تا بعد از عید زمینه مذاکرات بین الافغانی فراهم شود.

به گفته او گروه طالبان روز گذشته ۲۸ زندانی حکومتی را در ولایت بغلان و لوگر آزاد کرده است.

صلح در ابهام رهایی زندانیان

گروه طالبان درحالی از تکمیلی روند رهایی زندانیان تا عید خبر داده است که گفتگوهای بین الافغانی با وجود تلاش های جامعه بین المللی در ابهام رهایی زندانیان قرار دارد و گروه طالبان رهایی کامل ۵ هزار زندانی اش را پیشرط گفتگوهای بین الافغانی قرار داده است.

حکومت افغانستان با وجود تاکید طالبان حاضر به رهایی ۵۹۲ زندانی این گروه که از نظر حکومت مرتکب جنایت جنگی، قاچاق مواد مخدر و سایر موارد است نبوده اما به تازگی رییس جمهور غنی به روز سه‌شنبه، ۷ اسد، در چهارمین نشست مقامات عالی رتبه «سام»، گفت رهایی ۵ هزار زندانی طالبان را به زودی تکمیل می کند.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد نمانیده خاص امریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته وارد کابل شده و با رییس جمهوری غنی و عبدالله عبدالله در مورد رهایی زندانیان، گفتگوهای بین الافغانی و آتش بس گفتگو کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان