جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بهره‌برداری فارم تولید جوجه ماهی؛ بلخ در آستانه خودکفایی تولید این گونه ماهی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت اعلام کرده است که با بهره‌برداری از یک فارم با ظرفیت تولید سالانه‌ یک میلیون جوجه‌ماهی ولایت بلخ در تولید جوجه ماهی به خودکفایی نزدیک شده است.

وزارت زراعت امروز پنجشنبه (۹اسد) گفته است که‌ یک فارم تولید جوجه‌ماهی که به کمک وزارت زراعت برای یکی از سرمایه‌گذاران ایجاد شده، به تولید و فروش جوجه‌ماهیان گرم‌آبی آغاز کرده است.

وزارت زراعت افزوده که این فارم ظرفیت تخمینی تولید یک میلیون جوجه‌ماهی در یک سال را دارد و کار ساخت آن حدود دو سال قبل در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ از طریق پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری در محدوده‌ی ۲۰ جریب زمین آغاز شده بود.

به گفته وزارت زراعت حاجی خلیل، مالک این فارم در حال حاضر فروش جوجه‌ماهی را برای فارم‌داران ولایت بلخ و بعضی از ولایت‌های شمال آغاز کرده است.

استقبال ماهی پروران بلخ

وزارت زراعت در ادامه گفته است که شماری از ماهی‌پروران در ولایت بلخ با استقبال از آغاز تولید جوجه‌ ماهی در این ولایت، ساخت این فارم را یک گام بسیار مهم و ارزنده می‌دانند.

ماهی پروران بلخ تاکید کرده اند که با ایجاد این فارم دیگر ضرورت به خریداری جوجه‌ماهی از پاکستان و دیگر ولایت‌ها را ندارند.

این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت زراعت افغانستان، سالانه به صورت تخمینی بیش از ده‌ هزار تن ماهی تولید می‌کند که این مقدار نسبت به نیازمندی افغانستان به ماهی، کم است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان