جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

دانشمندان توضیح می دهند: اگر ۱۰ روز قند را ترک کنید چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد

خواندن 3 دقیقه
5
(1)

همه ما در مقابل غذا نقطه ضعف‌های خاصی داریم و برای بسیاری از ما هر چیزی که حاوی قند باشد بسیار جذاب است. در دنیای امروز که در هر فروشگاهی محصولات قندی ساخته دست به راحتی یافت می‌شود، دور ماندن از افزودنی‌های سمی کار دشواری است.

با این حال، حتی اگر در تمام طول عمر خود قند مصرف کرده‌اید، می‌توانید با کاهش مقدار مصرف‌تان، عوارض جانبی مضر را برطرف کنید. در یک مطالعه جدید که شامل کودکان بود، محققان طی بیش از یک هفته بهبود چشمگیری در سلامت کودکان مشاهده کردند.

وقتی ۱۰ روز قند مصرف نکنید، این اتفاق برای بدن‌تان رخ می‌دهد

داکتر رابرت لوستیگ و تیم محققان او از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، به طور متوسط ​​از کاهش سطح تری‌گلیسیرید، کلسترول LDL (بد) و همچنین فشار خون دیاستولیک خبر دادند. تنها در 10 روز، همه كودكاني كه در اين مطالعه شركت كرده بودند کاهش چشمگير خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را تجربه کردند.

مطلب مرتبط: دیابت نوع ۲؛ علائم، علل و شیوه های کنترول این بیماری

با این حال، لازم است در اینجا یک نکته را بدانیم: بسیاری از مردم تصور می‌كنند كه همه قندها باعث اثرات منفی روی سلامتی می‌شوند، اما ما برای زنده ماندن به قند نیاز داریم. نکته اصلی مصرف نوع مناسب قند از غذاهای کامل و گیاهی است. این قندها طبیعی هستند و بدن ما می‌تواند آنها را کاملاً جذب و هضم کند. مشکل اصلی زمانی است که قند را به غذاهای فراوری‌شده تبدیل می‌کنیم. قند افزوده به هیچ وجه ارزش غذایی ندارد؛ بدن کالری را تشخیص می‌دهد، اما نمی‌داند که چگونه انرژی را به شکل قابل‌استفاده تبدیل کند. بنابراین، در جامعه مدرن شاهد موارد شایع دیابت، سرطان، بیماری قلبی و غیره هستیم.

مطلب مرتبط: بیماری قلبی در مردان؛ علائم و نشانه های این بیماری خطرناک را بشناسیم

به علاوه، قند افزوده باعث می‌شود سطح انسولین بالا برود، چیزی که در مورد قندهای طبیعی هم صدق می‌کند. اما با گذشت زمان، واکنش انسولین پس از مصرف قندهای افزوده آسیب می‌بیند و همین باعث التهاب در بدن می‌شود. از طرف دیگر، اگر به همان اندازه کالری به شکل کلم بروکلی مصرف کنید، بدن شما آن را به عنوان انرژی واقعی پردازش می‌کند زیرا حاوی مواد قلیایی و مغذی مناسب برای ما است.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخوریم

چقدر قند باید مصرف کنیم؟

بنیاد قلب و سکته مغزی کانادا توصیه می‌کند که تنها 10٪ کالری مصرفی ما می‌تواند از قند باشد یعنی حدود ۱۲ گرم. بسیاری از مواد غذایی، از جمله سس‌ها، فقط با یک وعده همین مقدار قند (حتی بیشتر) را دارند. بنابراین، هنگامی که به خرید مواد غذایی می‌روید، به برچسب‌ها توجه کنید. به خاطر داشته باشید که قندهای افزوده می‌توانند تحت نام‌های مختلفی پنهان شوند، بنابراین هنگام مراجعه به فروشگاه‌ها موارد زیر را جستجو کنید: گلوکز / فروکتوز، شربت ذرت با فروکتوز بالا، شربت ذرت، ساکرز، مالتوز، دکستروز، مالتودکسترین، دکسترین و برخی دیگر.

* نکته: به یاد داشته باشید که بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که قند هشت برابر کوکائین اعتیادآور است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان