واکنش ها به گزارش یوناما؛ دفتر شورای امنیت ملی: طالبان عامل اصلی تلفات غیرنظامیان اند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

 دفتر شورای امنیت ملی در  واکنش به گزارش هییت معاونیت ملل متحد (یوناما) اعلام کرده است که طالبان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم عامل تلفات غیر نظامیان اند و نیز برای سایر گروه های تروریستی زمینه سازی می کند.

دفتر شورای امنیت امروز دوشنبه (۶اسد) با ننشر اعلامیه گفته است که گزارش شش ماهه یوناما را در مورد تلفات غیرنظامیان دریافت کرده است.

دفتر شورای امنیت تاکید کرده که با توجه به نگرانی‌ها در مورد میکانیزم تهیه گزارش، دولت متعهد است، که با دفتر یوناما مشترک کار کند تا یافته‌های میدان جنگ بتواند، انعکاس دهنده، ارقام واقعی باشد.

در اعلامیه شورای امنیت ملی آمده است: «خشونت و حملات طالبان در برابر افراد ملکی بعد از آن افزایش یافته است، که طالبان در معامله قطر تعهد نمودند، که خشونت‌های شان را کاهش می‌دهند.»

این شورا اضافه کرده که دولت ماه‌ها در حالت دفاعی باقی مانده اما طالبان در این مدت در برابر مردم و تاسیسات عامه خشونت‌های شان را دوام بخشیده اند.

دفتر شورای امنیت از گروه طالبان خواسته است که برای مبارزه با ویروس کرونا، کامیابی تلاش های صلح و حفاظت از غیرنظامیان آتش‌بس دایمی و سراسری را بپذیرند و گفتگوهای مستقیم صلح را هر چه زودتر آغاز کنند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

طالبان با اصرار به خشونت به فرصت صلح آسیب می‌زند

از سوی هم نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان در واکنش به این گزارش گفته که سطح غیرقابل قبول خشونت توسط طالبان باعث کشته‌شدن بیش‌تر غیرنظامیان می‌شود.

نمایندگی غیرنظامی ناتو تاکید کرده: «اصرار طالبان به خشونت به فرصت بی‌نظیر صلح آسیب می‌زند. ناتو از طالبان می‌خواهد تا خشونت را متوقف کنند، به تعهدات خود عمل کنند و وارد مذاکرات بین‌الافغانی افغانستان شوند.»

https://twitter.com/NATOscr/status/1287663091845681154?s=20

گزارش سازمان ملل

این در حالی است که هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان امروز با نشر گزارش ۶ ماه نخست سال میلادی گفته است که در این شش ماه با وجود کاهش ۱۳درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته میلادی یک هزار ۲۸۲ غیرنظامی کشته و دو هزار ۱۷۶ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

یوناما در گزارش خود تاکید کرده این کاهش ۱۳ درصدی به دلیل کاهش حملات شاخه خراسان داعش و حملات هوایی نیروهای بین المللی است اما تلفات غیرنظامیان از سوی طالبان و نیروهای طرفدار دولت افزایش داشته است.

در این گزارش درگیری‌های زمینی به‌عنوان مهم‌ترین عامل تلفات غیرنظامیان خوانده شده و پس از آن استفاده از مواد انفجاری و حملات انتحاری دومین عامل تلفات غیرنظامیان گفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *