جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۱۲۱ مورد تازه؛ وزارت صحت از سطح بلند رویداد های مثبت کرونا در چند ولایت هشدار داد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با ثبت ۱۲۱ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت وزارت صحت از سطح بلند رویداد های مثبت این ویروس در ۷ ولایت هشدار داد.

اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت امروز یک‌شنبه (۵اسد) در نشست خبری گفت در ولایت های هرات، بادغیس، خوست،  غور،  زابل،  بلخ و نیمروز شمار رویداد های مثبت ویروس کرونا در سطح بلند قرار دارد.

سمسور افزود که در ولایت هرات به صورت مسلسل در چند هفته گذشته درصدی رویداد های مثبت بلند بوده و اگر در عید پیش رو بی احتیاطی شود ممکن واقعات مثبت ویروس کرونا در هرات بیشتر شود.

قاچاق ونتلاتور

سخنگوی وزارت صحت در مورد گزارش پژواک گفت ونتلاتور های کمک شده در افغانستان موجود است و قاچاق آن حقیقت ندارد. او گفت که بار ها این‌ موضوع از سوی وزارت صحت رد شده است.

او از رسانه ها خواست که سرعت را قربانی دقت نکند.

سمسور تاکید کرد که عدم دقت رسانه ها در خبرها مخصوصا در گزارش های سکتور صحت باعث بی اعتمادی کمک کنندگان به وزارت می شود و عدم اعتماد تمویل کنندگان عرضه خدمات صحی را  تضعیف و مردم را متضرر می کند.

او خاطرنشان کرد که در کنار آن عدم دقت در خبرهای سکتور صحی باعث بی اعتمادی مردم به سکتور صحت می شود و باعث می شود مردم کمتر به سکتور صحی مراجعه نکنند و در نتیجه آن مرگ و میر افزایش می یابد.

وزارت صحت در حالی مجددا گزارش قاچاق دستگاه ونتلاتور را رد می کند که روز گذشته اداره بازرس نیز قاچاق ونتلاتور را «منتفی» خوانده بود.

او در مورد فساد در خریداری های ولایت ها گفت بررسی ها در این مورد جریان دارد و نیز تعدادی پرونده ها به دادستانی غرض تحقیق فرستاده شده است.

هشدار از تب کانگو

اکمل سمسور تاکید کردکه شهروندان در روزهای  عید تدابیر جدی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تب کانگو داشته باشند.

به گفته او واقعات ویروس تب خونریزی دهنده کانگو در هر عید قربان در افغانستان افزایش می یابد.

او از شهروندان خواست تماس با حیونات را کم سازند و نیز در جریان ذبح از دست کش و ماسک استفاده کنند.

ثبت ۱۲۱ مورد تازه

از سوی هم وزارت صحت گفته است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ مورد مثبت ویروس کرونا شامل ۳۰ نفر در خوست، ۲۵ نفر در هرات، ۲۰ نفر در غور، ۹ نفر در تخار،  ۸ نفر در قندهار،  ۵ نفر در بلخ، ۴-۴ نفر در بادغیس و بدخشان ۳-۳ نفر در کابل و دایکندی، ۲-۲ نفر در میدان‌وردک و هلمند، ۱-۱ نفر در پکتیا، ننگرهار، قندز، کنر، زابل و ارزگان شناسایی شده است.

این وزارت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۶ هزار ۱۵۷ تن رسیده است.

به گفته وزارت صحت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته و ۳۸۷ تن دیگر بهبود یافته اند که با ثبت آن شمار مجموعی جانباختگان به یک هزار ۲۵۹ تن و شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۲۵ هزار ۱۸۰ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان