۶ نشانه که کبد سمی دارید

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۴, ۱۳۹۹

بعد از پوست، کبد دومین عضو بزرگ بدن است. این ارگان موثر و مهم، مواد مضر را از خون‌تان فیلتر و به تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کند. عملکردهای مهمی بر عهده کبد است بنابراین سلامت آن اهمیت زیادی دارد. ۶ نشانه کبد سمی عبارتند از:

۱. کمبود انرژی و گیجی

بیماری کبد سمی می‌تواند باعث خستگی، ضعف و کمبود انرژی شود. خستگی به همراه تهوع، اسهال و از بین رفتن اشتها اولین علائم نارسایی کبد است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. مطابق با بنیاد کبد آمریکا سموم می‌توانند در مغز هم تشکیل و باعث بروز مشکلاتی در حافظه، تمرکز و خواب شوند. این مشکل بدون درمان حتی می‌تواند به سردرگمی ذهنی منجر شود.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه که بدن تان انباشته از سموم است

۲. ;نشانه کبد سمی؛ بی‌اشتهایی

تهوع، استفراغ یا بی‌اشتهایی می‌توانند با سمی شدن کبد مرتبط باشند. در نتیجه حالت تهوع، بیمار ممکن است کاهش وزن را هم تجربه کند. لپتین هورمونی است که توسط بدن ترشح و باعث می‌شود بعد از خوردن غذا احساس سیری کنید. بیماران مبتلا به کبد سمی افزایش سطح لپتین را تجربه می‌کنند که می‌تواند عدم اشتها را در پی داشته باشد.

مطلب مرتبط: علم چه می گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۳. کلسترول بالا و لخته شدن خون

چاقی کلسترول و فشار خون بالا را ایجاد می‌کند، اما این دو علائم سمی شدن کبد هم هستند. به علاوه لخته شدن خون سریع‌تر از حالت نرمال می‌تواند با مشکلات کبدی مرتبط باشد.

مطلب مرتبط: ۷ علامت غیرمنتظره بیماری کبد که هشداری برای مراجعه به پزشک هستند

۴. نشانه کبد سمی؛ حساسیت و مشکلات پوست

خارش پوست یا رگ‌های عنکبوتی می‌تواند در نتیجه تورم زیر پوست باشد. همچنین ممکن است پوست قرمز شود. در بیماران دیابتی که کبدشان مشکل دارد، رنگ پوست‌ ممکن است برنزی شود.

مطلب مرتبط: دیابت نوع ۲؛ علائم، علل و شیوه های کنترل این بیماری

۵. تورم پاها و ناحیه شکم

 تورم در پایین پاها و ناحیه شکم می‌تواند نشانه کبد سمی باشد. این تورم به دلیل فشاری که بر پوست و بافت‌های اطراف ایجاد می‌کند، می‌تواند دردناک باشد. در افراد چاق این تورم ممکن است با چربی شکم اشتباه گرفته شود و دلیل اصلی آن تشخیص داده نشود.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۶.نشانه کبد سمی؛ زردی

زرد شدن پوست، ناخن یا سفیدی چشم‌ها می‌تواند سمی شدن جدی کبد را نشان دهد. زردی نشان می‌دهد که این بیماری به سیروز پیشرفت کرده و باید فوراً به دنبال دریافت کمک پزشکی باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *