جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کشته و زخمی شدن ۱۳۹ غیرنظامی از سوی طالبان در یک هفته گذشته

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در ادامه گفتگوهای صلح دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ غیرنظامی از سوی طالبان در یک هفته گذشته کشته و زخمی شده اند.

دفتر شورای امنیت امروز شنبه (۴اسد) اعلام کرده است که گروه طالبان در جریان هفته گذشته ۴۰۱ «تحرک» انجام داده اند که در نتیجه آن ۴۶ غیرنظامی کشته و ۹۳ تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر شورای امنیت افزوده که گروه طالبان با بی‌پروایی و بی‌تفاوتی کامل در مقابل مردم افغانستان و تعهدات شان قرار دارد و در جریان هفته گذشته از مجموع ۲۳ ولایت بیشترین تلفات به غیرنظامیان را در ولایت های هلمند، بادغیس و غور وارد کرده اند.

شورای امنیت تاکید کرده: «حفظ جان و مال مردم افغانستان اولویت نظام می‌باشد اما طالبان مسلح بی وقفه به کشتن مردم بی‌‌دفاع و بی‌گناه ادامه داده اند.»

گفتگوهای صلح

این در حالی است که گروه طالبان همزمان با افزایش خشونت ها اعلام کرده اند که تا فرارسیدن عید قربان در صورت رهایی ۵ هزار زندانی این گروه از سوی حکومت مطابق لیست تحویل داده شده حاضر است تمامی زندانیان حکومتی را رها و نیز وارد مذاکرات بین الافغانی شود.

این خواست طالبان در حالی مطرح شده است که حکومت افغانستان حاضر به رهایی نزدیک به ۶۰۰ زندانی این گروه نیست و خواستار ارائه فهرست تازه زندانیان برای رهایی از زندان ها شده است اما گروهه طالبان آن را رد کرده است.

از سوی هم زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته در یک نشست ویدیویی به میزبانی انستیتوت صلح امریکا در واشنگتن گفته است که امریکا از افزایش خشونت ها در افغانستان راضی نیست.

خلیل‌زاد تاکید کرده که میزان تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در افغانستان با توجه به سطح «بسیار بلند» خشونت‌ها، به‌گونه‌ی چشم‌گیری کاهش یافته و شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در مقایسه به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد و تلفات غیرنظامیان نیز در این مدت در مقایسه با سال گذشته به اندازه‌ی کافی کاهش داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان