۸ گیاه قدرتمند که هوای داخل خانه را تمیز می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۲, ۱۳۹۹

گیاهان مواد شیمیایی آلاینده هوا را جذب می‌کنند و سبب می‌شوند که هوای تمیزی را تنفس کنیم. خبر خوب اینکه گیاهانی وجود دارد که حضور آنها هوای خانه را تمیز می‌کند.

۱. آلوئه ورا

این گیاه خارق‌العاده با جذب دی‌اکسید کربن و آزاد کردن اکسیژن هوای خانه را تمیز می‌کند. به علاوه قادر است بنزن موجود در تمیزکننده‌های شیمیایی را حذف می‌کند. نگهداری آن در خانه نیز زحمتی ندارد.

۲. گل چمچمه‌ای

گل چمچمه‌ای زیبا برای حذف سه ترکیب مضر عالی است: بنزن، فرمالدهید، تری‌کلرواتیلن. این گیاه حتی به کاهش تولوئن و زایلین کمک می‌کند.

۳. اسطوخودوس

هرچند اسطوخودوس بیشتر به خاطر روغن معطرش معروف است، اما برای پاکسازی هوای خانه هم استفاده می‌شود. به علاوه عطر و بوی آن عصب‌ها و مغزتان را آرام می‌کند.

مطلب مرتبط: ۵ راهکار که خانه ای پر از آرامش بسازیم

۴. گندمی

آلاینده‌هایی مثل فرمالدهید که در محصولات شیمیایی یافت می‌شوند، در درازمدت گلو، ریه‌ها و چشم‌ها را تحریک می‌کنند. یک مطالعه ثابت‌کرده که گیاه گندمی برای کاهش حجم این ماده مضر عالی است.

۵. پتوس

گیاه قدرتمند دیگر که به حذف فرمالدهید کمک می‌کند، پتوس است. حتی می‌توانید این گیاه را در پارکینگ خانه‌تان نگهداری کنید زیرا فرمالدهید زیادی در آنجا وجود دارد. به علاوه این گیاه، برای رشد نیاز به نور زیادی ندارد.

مطلب مرتبط: ۶ گیاه دارویی مغذی که می توانید در آب پرورش بدهید

۶. پاپیتال یا عشقه

کسانی که حیوان خانگی دارند، عاشق این گیاه خواهند شد زیرا به طور موثری فرمالدهید و ذرات مدفوع را فیلتر می‌کند. انواع مختلفی از عشقه وجود دارد، اما محتاط باشید چون سمی است.

۷. نخشید

این گیاه نور زیادی نمی‌خواهد اما آب زیادی باید به آن بدهید. نخشید نیز مانند سایر گیاهان این فهرست می‌تواند سموم را از فضای داخل خانه حذف کند. دقت کنید که این گیاه سمی است و باید دور از دسترس کودکان باشد.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه که بدن تان انباشته از سموم مضر است

۸. ژربرا

نگه داشتن ژربرا به حذف ترکیبات آلی فرار از خانه کمک می‌کند. این گیاه می‌تواند بنزن را که از گاز اجاق منتشر می‌شود، حذف کند. این گیاه نور زیادی نیاز دارد بنابراین باید آن را کنار پنجره قرار بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *