جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نیروهای بین المللی دو پایگاه در ننگرهار را ترک کردند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی ننگرهار تایید کرده اند که نیروهای بین المللی دو پایگاه شان را در این ولایت را ترک کرده اند.

عطالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار امروز پنجشنبه (۲اسد) گفته است که نیروهای بین المللی دو پایگاه شان را در ولسوالی های اچین و هسکه مینه این ولایت ترک کرده اند.

خوگیانی افزوده که پس از ترک این پایگاه ها از سوی نیروهای خارجی نیروهای امنیتی افغانستان در آن ها مستقر شده اند.

با ترک این دوپایگاه شمار پایگاه های که نیروهای بین المللی پس از امضای توافق‌نامه صلح با طالبان از آن خارج شده اند به هفت پایگاه رسیده است.

ترک پنج پایگاه از سوی نیروهای امریکایی

پیش از  این پنتاگون وزارت دفاع ایالات متحده با نشر اعلامیه ای در پیوند به گذشت ۱۳۵ روز از امضای توفقنامه امریکا و طالبان در دوحه قطر به تاریخ ۲۳ سرطان تایید کرده بود که مطابق توافقنامه صلح با طالبان نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان پنج پایگاه شان را ترک کرده است.

وزارت دفاع امریکا گفته بود که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان بر اساس توافقنامه صلح به ۸ هزار ۶۰۰ تن کاهش یافته است.

پنتاگون با بیان این که حضور نیروهای امریکایی در افغانستان بر توانایی‌ها معطوف است تاکید کرده بود که امریکا توانایی‌ها و اختیارات لازم را برای محافظت از خود، متحدان و شرکای خود و منافع ملی ایالات متحده امریکا را حفظ می‌کند.

این پایگاه ها در حالی به نیروهای امنیتی افغان واگذار شده است که گفتگوهای صلح در مسیر نامعلوم و در ابهام رهایی زندانیان قرار گرفته و باورمندی میان شهروندان از این روند نیز کاهش یافته است.

براساس توافق‌نامه امضا شده میان طالبان و امریکا در دوحه قطر امریکا متعهد شده که در جریان ۱۳۵ روز پس از امضای آن نیروهایش در افغانستان را به ۸ هزار ۶۰۰ تن کاهش دهد و نیز گروه طالبان متعهد شده که به سربازان بین المللی در افغانستان حمله نکنند و  همچنان خشونت ها را کاهش دهند.

هرچند امریکا نیروهایش در افغانستان را کاهش داده است اما گروه طالبان بر عکس حملات شان علیه نیروهای امنیتی افغانستان را افزایش داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان