جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیل زاد: حمله هوایی را محکوم می کنم/ گورهای بیشتر مذاکرات صلح را به پیش نمی برد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان می گوید مردم افغانستان خواهان شروع فوری مذاکرات صلح  اند و گورهای بیشتر این مذاکرات را به پیش نمی برد.

آقای خلیلزاد بامداد امروز پنجشنبه (۲اسد) در توییتی نگاشته است که در ۲۴‌ ساعت گذشته شطح خشونت ها در افغانستان بسیار بالا بوده است و بسیار قربانی شده اند.

او افزوده که عکس ها و گزارش های شاهدان عینی در هرات حاکی از آن است که بسیاری از غیرنظامیان از جمله کودکان در میان قربانیان حمله هوایی نیروهای افغان اند.

خلیلزاد این حمله هوایی را محکوم کرده خاطرنشان کرده است که از تحقیقات در این مورد پشتیبانی می کند.

نماینده خاص امریکا در امور صلح تاکید کرده: «مردم افغانستان خواهان شروع فوری مذاکرات صلح اند که به نفع آنها باشد. گورهای بیشتر مذاکرات را به پیش نمی برد».

او همچنان از حملات اخیر طالبان که در آن شمار زیادی از افغان ها جان باخته اند ابراز تأسف کرده است.

خلیلزاد با اشاره به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی از طالبان و حکومت افغانستان خواسته که از خشونت دست بردارند و در این زمینه خویشتن‌داری نشان دهند.

ادعای تلفات غیر نظامیان در هرات

این اظهارات نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در حالی مطرح می شود که ادعاهای مبنی برتلفات غیرنظامیان در حملات هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی گذره ولایت هرات وجود دارد. هرچند وزارت دفاع عامل تلفات غیرنظامیان در این ولسوالی را انفجار ماین کنار جاده ای خوانده تاکید کرده است که این ادعاها را به گونه جدی تحقیق و‌ بررسی می کند.

روز گذشته شماری از باشندگان منطقه خم زیارت ولایت هرات گفته بودند که به دنبال حملات هوایى ارتش در این منطقه شش فرد غیرنظامى به شمول یک کودک کشته شده و ٢٠ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

سرنوشت نامعلوم مذاکرات بین الافغانی

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که گفتگوهای بین الافغانی در سرنوشت نامعلوم در جریان رهایی زندانیان دو جانب قرار دارد و حکومت و طالبان همواره یکدیگر را متهم به کم کاری در روند صلح می کند.

حکومت افغانستان تاکنون حاضر نشده است ۵۹۲ زندانی طالب که به باور حکومت متهم به جنایت های جنگی اند را از بند رها کند و برای رهایی زندانیان به جای این افراد خواهان فهرست تازه از سوی طالبان شده است. اما گروه طالبان درخواست فهرست تازه از سوی حکومت را رد کرده بر آزادی این افراد پافشاری دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان