خالد: زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ برگشته اند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع می گوید اسنادی وجود دارد که نشان می دهد جنگجویان آزاد شده طالبان دوباره به میدان جنگ برگشته و کشته شده اند.

آقای خالد امروز پنجشنبه (۲اسد) در مراسم معرفی یاسین ضیا به حیث رییس ستاد ارتش گفت که شماری از زندانیان طالبان که تازه از زندان‌های حکومت رها شده‌اند دوباره به میدان‌های نبرد برگشته‌اند.

او افزود که با وجود توافق صلح میان امریکا و طالبان، «دشمنان» حملات شان کاهش نیافته و نسبت به سال گذشته، افزایش یافته‌است.

خالد ادامه داد: «در یک سال گذشته، نیروهای دفاعی و امنیتی، ۷ ولسوالی را از وجود طالبان پاک‌سازی کردند و ولسوالی‌ها را پس گرفتند. دوباره وعده می‌کنم که باز هم به همان راه که در گذشته داشتیم، ادامه می دهیم. به وعده‌ی خود پاپند استم.»

سرپرست وزارت دفاع تاکیدکرد با وجود تمام محدودیت‌هایی که در نتیجه‌ی توافق میان امریکا و طالبان به وجود آمد، نیروهای دفاعی و امنیتی، تمام موارد این توافق‌نامه را رعایت کردند؛ اما گروه طالبان همواره به خشونت‌ها ادامه داده و مانعی بر سر راه آغاز پروسه‌ی صلح بوده است.

او با اشاره به حملات هوایی در ولایت هرات که در آن ادعای تلفات غیرنظامیان وجود دارد گفت که در این حمله تلفات سنگینی به طالبان وارد شده و اسناد آن به زودی با رسانه ها شریک می شود.

نیروهای امنیتی جنگ باطالبان را شدت بخشد

از سوی هم حمدالله محب مشاور امنیت ملی در این مراسم خطاب به رهبران طالبان گفت: «رهبران طالبان زندگی ننگین را کنار بگذارند، بی‌عزتی برای یک افغان بس است، غلامی بس است. غلامی کی؟ غلامی یک ادارۀ استخباراتی، شرم کنید».

مشاور امنیت ملی جنگ کنونی نیروهای امنیتی را دفاع از نوامیس و تمامیت ارضی خوانده تاکید کرد: «لازم است که یک جنگ غیرمتعارف را قوت بدهید، تا زمانی که دشمن شیطنت‌اش را کنار بگذارد. وظیفه ما و شما است که از این خاک و مردمش دفاع کنیم».

این اظهارات مقام های امنیتی درحالی مطرح می شود که تلاش‌های منطقه ای و بین‌المللی برای آغاز مذاکرات مستقیم میان حکومت این کشور و طالبان جریان دارد و زلمی خلیلزاد نیز امروز در توییتی حمله هوایی نیروهای ارتش در هرات را محکوم کرده است.

خلیل‌زاد تاکید کرده که مردم افغانستان خواهان آغاز سریع گفت‌وگوهای صلح اند و افزایش خشونت ها به سود گفت‌وگوهای بین الافغانی نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *