جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۲۰۱ مورد تازه؛ وزارت صحت: شیوع ویروس کرونا رو به کاهش است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با ثبت ۲۰۱ مورد تازه ویروس احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت می گوید شیوع ویروس کرونا رو به کاهش است و کوشش شود که این وضعیت خوب دوباره با بی احتیاطی خراب نشود.

آقای عثمانی امروز پنجشنبه (۲اسد) در نشست مشترک خبری با وزیر حج اوقاف گفت افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد. او تاکید کرد که درصدی مبتلان، واقعات مثبت ویروس کرونا وتعدادی افرادی که ناشی از ویروس کرونا به شفاخانه ها مراجعه می کنند در حال کمتر شدن است.

او با بیان اینکه واقعات وخیم ناشی از ویروس کرونا نیز کاهش یافته هشدار داد که اشتباه عید فطر در عید قربان تکرار نشود و کوشش شود که این وضعیت خوب دوباره با بی احتیاطی خراب نشود.

سرپرست وزارت صحت تاکید کرد که اگر توصیه های صحی جدی گرفته شود به زودی شاهد کنترول ویروس کرونا خواهیم بود.

عثمانی ادامه داد که هنوز هم افغانستان در بحران کرونا قرار دارد واز شهروندان خواست که توصیه های وزارت صحت را در نظر داشته باشند.

به گفته او اگر توصیه های این وزارت مراعات نشود شفاخانه ها دوباره پر از مریض های کرونا و مریضان وخیم این ویروس خواهد بود.

او یک بار دیگر از شهروندان خواست در عید پیش رو در کنار ویروس کرنا متوجه طب خونریزی دهنده کانگو نیز باشند و موقع ذبح حیوانات از دست کش استفاده کنند.

تاکید بر واکسین های دوران طفولیت اطفال

سرپرست وزارت صحت عامه در ادامه تاکید کرد که کودکان واکسین های دوران طفولیت را به دلیل ویروس کرونا از دست ندهند. آقای عثمانی گفت که مطالعات مورد تایید سازمان صحی جهان نشان می دهد که در برابر جلوگیری از ابتلای یک تن به بیماری کرونا ۸۴ کودک جان های شان را از دست می دهند.

ثبت ۲۰۱ مورد تازه

از سوی هم وزارت صحت عامه با نشر آمار روزانه ویروس کرونا گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا شامل ۷۰ نفر در کابل، ۴۴ نفر در دایکندی، ۳۷ نفر در هرات، ۱۳ نفر در بلخ، ۹ نفر در تخار، ۷ نفر در لوگر، ۶ نفر در قندز، ۴-۴ نفر در پکتیا و بادغیس، ۳-۳ نفر در بامیان و بغلان و ۱ نفر در میدان‌وردک شناسایی شده است.

این وزارت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۵ هزار ۹۲۸ تن رسیده است.

به گفته وزارت صحت در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار مجموعی جانباختگان به یک هزار ۲۱۱ تن رسیده و نیز ۶۱۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته که شمار بهبودیافتگان به ۲۴ هزار ۵۲۱ تن رسده است.

افراد مشکوک به ویروس کرونا در نماز عید شرکت نکنند

از سوی هم عبدالحکیم منیب، وزیر حج و اوقاف در این نشست خبری گفت: «نماز عید مهم نیست مهم توصیه های صحی است.»

وزیر حج و اوقاف تاکید کرد کسانی که مشکوک به ویروس کرونا اند نباید در نماز عید شرکت کنند و شرکت کنندگان نمار عید باید توصیه های صحی را در نظر داشته باشند.

او همچنان از مردم خواست که در جریان روزهای عید، دیدوبازدید نداشته باشند و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان