جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

بدهکاری ۱۶۸میلیون دالری هوتل کابل سرینا به دولت؛ وزارت اطلاعات و فرهنک هیئت بررسی کننده تعیین کرد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

وزارت اطلاعات و فرهنگ اعلام کرده است که برای بررسی بدهکاری ۱۶۸ میلیون دالری هوتل کابل سرینا به دولت هیئت بررسی کننده تعیین کرده است.

وزارت اطلاعات فرهنگ گفته است که جلسه فوق العاده شورای شرکت عالی هوتل ها در رابطه به ۱۶۸ میليون دالر بدهی هوتل كابل سرينا به ریاست طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات فرهنگ روز گذشته برگزار شده است.

در این جلسه طاهر زهیر بررسی موضوع ۱۶۸ میليون دالر بدهی هوتل كابل سرينا به وزارت اطلاعات و فرهنگ را موضوعی خوانده که بررسی گردد.

ذبيح الله احسان رييس شركت هوتل ها درباره قرض هوتل كابل سرينا به جلسه معلومات ارائه كرده و گفته است که هوتل سرينا از سال ۲۰۱۰ تاكنون در مجموع مبلغ ۱۶۸ میليون دالر از بابت نپرداختن اجاره اين هوتل مقروض وزارت اطلاعات و فرهنگ است و نیز صورت حساب كه از عوايد اين هوتل در طول اين سال ها ارائه شده است شفاف نيست.

احسان افزوده که بر اساس صورت حساب ارایه شده از سوی هوتل کابل سرینا عواید این هوتل در مقايسه با هوتل سپين غر در جلال آباد كمتر است.

رييس شركت هوتل ها تاکید کرده: «هوتل كابل سرينا بعد از بازسازی در سال ۲۰۰۵ برای سی سال به مالك فعلی آن اجاره داده شد كه بر اساس قرارداد از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ اين اجاره دار از حق پرداخت اجاره معاف بود. از سال ۲۰۱۰ تا چند ماه سال جاری ميلادی ۱۶۸ میليون مقروض است».

به گفته او با وجود ارسال چندين مكتوب به اداره هوتل به خاطر پرداخت حق الاجاره تاكنون هوتل كابل سرينا در زمينه اقدام نكرده است.

از سوی هم صفت الله وزيری مسوول مالی هوتل كابل سرينا در اين جلسه تاکید کرده که هوتل سرينا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ مبلغ ۳۲ میليون دالر به شركت هوتل های وزارت اطلاعات وفرهنگ پرداخته و تنها ۱۰۰ میليون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ بدهکار است.

وزیری اضافه کرده که با وجود آن كه هوتل كابل سرينا به اساس قرارداد عقد شده برای ده سال از پرداخت ماليه معاف بود اما وزارت ماليه سال گذشته مبلغ ۴۱۶ هزار دالر را از حساب هوتل كابل سرينا بابت ماليه وضع كرده است و نیز مطابق قرارداد دولت پارك زرنگار و سرك بين كابل سرينا و دافغانستان بانك را در اختیار این هوتل قرار نداده است.

سرپرست وزارت اطلاعات فرهنگ در این جلسه تاکید کرده که در گام نخست يك هيئت متشكل از نمايندگان وزارت اطلاعات و فرهنگ و هوتل كابل سرينا توظيف شود که موضوع را به گونه دقيق بررسی كنند و نتايج آن را به مقام های مسوول برسانند.

زهير خاطرنشان کرده: «اگر این هيئت نتواند به نتيجه ملموس برسد آنگاه هيئت جامعتر از نهادهای ذيربط تعيين شود که موضوع را بررسی کند و نتايج آنرا به رياست جمهوری و اداره امور ارائه كنند».

هوتل کابل سرینا

هتل کابل سرینا اولین هتل پنج ستاره افغانستان است که در سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است. مدیریت و اداره هتل کابل سرینا اکنون در دست بنیاد آقا خان قرار دارد.

این هتل نزدیک به دوصد اتاق دارد و از گران قیمت‌ترین هتل‌ها در افغانستان است که اکثریت مشتریان آن تاجران، سرمایه‌گذاران و سیاستمداران هستند.

این هوتل در شهر کابل بارها مورد حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفته است که آخرین مورد در اواخر سال ۱۳۹۲ صورت گرفت که در ان نزدیک به ۹ نفر از جمله چهار شهروند خارجی کشته شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان