وزارت صحت: برای مراقبت بهتر از بیماران کرونا یک گروه آنلاین ایجاد شده است

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱, ۱۳۹۹

احمدجواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه می گوید برای برای مراقبت بهتر از بیماران کرونا یک گروه آنلاین ایجاد شده که در آن شماری از متخصصان، تجارب و داشته های شان را با دیگر داکتران که در ولایات دور دست فعالیت دارند شریک می کنند.

آقای عثمانی امروز چهارشنبه (۱اسد) حین افتتاح بخش تجرید و تداوی بیماران ویروس کرونا در شفاخانه رابعه بلخی گفت این بخش به منظور تداوی و مراقبت از بیماران نسایی ولادی که مبتلا به ویروس کرونا اند ایجاد شده است.

او افزود این مرکز مجهز با تمام تجهیزات طبی پیشرفته و وسایل مورد نیاز، در بخش‌های عاجل، سراپا، نسایی ولادی، مراقبت‌های ویژه و سمپل گیری با ظرفیت 20 بستر ایجاد شده که با آغاز به کار آن چالش‌های بیماران نسایی ولادی که مبتلا به ویروس کرونا اند برطرف می شود.

سرپرست وزارت صحت تاکید کرد: «برای مراقبت بهتر از بیماران کرونا یک گروپ آنلاین ایجاد شده است که در آن شماری از متخصصان تجارب و داشته های شان را با دیگر داکتران که در ولایات دور دست فعالیت دارند شریک می کنند.»

ثبت ۱۱۲ مورد تازه

همزمان با این وزارت صحت، اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ مورد ابتلا تازه به ویروس کرونا شامل ۴۳ نفر در کابل، ۳۲ نفر در هرات، ۲۰ نفر در غور، ۷ نفر در غزنی، ۵ نفر در لغمان، ۳ نفر در بادغیس، ۱-۱ نفر در ننگرهار و کنر شناسایی شده است.

این وزارت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۵ هزار ۷۲۷ تن رسیده است.

به گفته وزارت صحت همچنان در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا، به یک هزار ۱۹۰ تن رسیده و نیز در  ۱۶۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار بهبودیافتگان نیز به ۲۳ هزار ۹۰۷ تن رسیده است.

افزایش واقعات پولیو در افغانستان

وزارت صحت عامه گفته است که متوقف شدن کمپاین واکسین و اگاهی دهی ویروس پولیو به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث افزایش واقعات مبتلایان به این ویروس شده است.

اکمل سمسور سخنگوی وزارت چندی قبل از آغاز فعالیت کمپاین پولیو خبرداده بود و از مردم خواسته بود که با درنظر داشت تدابیر صحی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با کودکان شان به کلینک ها و شفاخانه ها برای دریافت واکسین های سایر بیماری ها مراجعه کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *