جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

محب: دولت اجازه نمی دهد که پاکستان مانند پشاور بر دیگر بخش های از خاک افغانستان مسلط شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان به ادامه سفرهایش با سرپرست وزارت داخله، سرپرست ریاست امنیت ملی و رییس ستاد ارتش به ولایت کنر رفته است. او در سفرش به ولایت کنر گفته است، دولت پاسخ راکت پراگنی‌های پاکستان را می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که پاکستان مانند پشاور بر بخش دیگری از خاک افغانستان مسلط شود.

دفتر شورای امنیت گفته است که آقای محب امروز سه‌شنبه (۳۱سرطان) در شهر اسعدآباد مرکز ولایت کنر در دیدار با مسوولین ملکی و مردم گفته است که مشکل پرتاب راکت‌های پاکستانی به کنر برای دولت افغانستان بسیار مهم است و به همین دلیل بود که او به آن ولایت سفر کرده تا وضعیت را از نزدیک بررسی کند.

او تاکید کرده: «دولت پاسخ راکت پراگنی‌های پاکستان را می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که پاکستان مانند پشاور دیگر بخش از خاک افغانستان را نیز زیر تسلط بگیرد.»

مشاور امنیت ملی بابیان اینکه دشمن افغانستان به کمک طالبان خانه و روستاها را ویران می‌کند، خطاب به طالبان گفته است:‌ «من یکبار دیگر بالای طالبان صدا می‌زنم که غلامی بیگانگان را رها کنید و بیاید در کنار مردم خود بی‌ایستید تا وطن ما بسوی ترقی و پیشرفت سوق یابد.»

مشاور امنیت ملی در جریان سفرش به ولایت کنر از خانه‌ی دیدار کرده که از اثر راکت پراگنی‌های نظامیان پاکستانی تخریب شده است.

حملات راکتی پاکستان

این در حالی است که عبدالغنی مصمم، سخنگوی والی کنر به خبرنامه گفته بود که به روز چهارشنبه هفته گذشته نظامیان پاکستانی در ولسوالی سرکانو و همچنان اسعدآباد مرکز این ولایت حملات راکتی انجام داده اند که در نتیجه آن شش غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

پس از این حملات، وزارت خارجه افغانستان حملات راکتی پاکستان بر بخش های از افغانستان را غیر قابل تحمل خوانده و از پاکستان خواسته بود از اینگونه اقدامات خودداری کند.

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه در جلسه فوق العاده مجلس نمایندگان در رابطه به حملات راکتی پاکستان گفته بود، به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

پس از آن علی رغم درخواست های مکرر حکومت افغانستان، نیروهای پاکستانی بار دیگر دوشب قبل در ۲۴ ساعت، ۲۹ راکت بر بخش‌هایی از ولسوالی شلتن ولایت کنر شلیک کردند که به گفته مقامات محلی کنر این راکت تلفاتی جانی در پی نداشته؛ اما خسارات فراوان مالی به جا گذاشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان