محب: حامیان طالبان خواهان تباهی افغانستان اند

توسطفریدون حسنی

تیر ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

حمدالله محب که برای بررسی وضعیت امنیتی همراه با سرپرست وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی و رییس ستاد ارتش به ولایت ننگرهار رفته است می گوید حامیان طالبان تباهی افغانستان و افغانان را می‌خواهند و در کنار‌ تخریب روند پیشرفت‌ها عالمان دین و بزرگان تاثیر گذار را قتل عام می کند.

آقای محب که شام روز گذشته (۳۰سرطان) به ننگرهار رفته است در گردهمایی در آن ولایت گفته است که بخاطر بررسی وضعیت امنیتی ننگرهار و یک سلسله تشویش‌های موجود در این خصوص به ننگرهار سفر کرده تا مشکلات را بررسی و روند آغاز اصلاحات بالای همه به گونه یک‌سان تطبیق شود.

او افزوده که در کنار اصلاحات در ولسوالی‌ها پلان تقویتی و بهبود قوت‌های سرحدی نیز در حال تطبیق است.

مشاور امنیت ملی خاطرنشان کرده: «متحدین بین المللی دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تلاش‌های انکشافی و بهبود در کشور حمایت ‌می‌نمایند ولی حامیان طالبان تباهی افغانستان و افغانان را می‌خواهند و در کنار‌ تخریب روند پیشرفت‌ها آنان عالمان دین و بزرگان تاثیر گذار را همچنین قتل عام می نمایند».

محب تاکید کرده که حکومت خواهان صلح با طالبان هست ولی از آدرس طالبان به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهد که بر خاک افغانستان حمله کنند و به جنگ ادامه دهند.

او بدون نام بردن از کشوری تاکید کرده که افغانستان می داند که مسوولین اصلی جنگ افغانستان کیست و از کجا می‌آیند.

مشاور امنیت ملی از شهروندان ننگرهار خواسته تا از نیروهای امنیتی و دفاعی حمایت کنند و نیز برای جلوگیری از فعالیت های مفسدین، دزدان، ویرانگران و دیگر گروه‌های جرمی با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

افزایش حملات طالبان

این ظهارات مشاور شورای امنیت ملی در حالی مطرح می شود که روند صلح در ابهام آزادی زندانیان قرار دارد و گروه طالبان حملات شان بالای نیروهای امنیتی را افزایش داده است. در اخرین مورد حمله موتر بمب بالای کاروان نیروهای ارتش در در منطقه «دوراهی جغتو» ولسوالی «سیداباد» ولایت میدان وردک بود که در آن ۸ نیروی ارتش کشته و ۹ تن دیگر آنان زخمی شدند.

پسش از این نیز کمیسیون حقوق بشر به روز شنبه گذشته با نشر گزارشی گفته بود که از تاریخ  ۲۵ میزان سال گذشته الی ۲۳ سرطان سال جاری در 17 حمله ‌انتحاری، ‌انفجار ماین، کشتار هدف‌مند، تیراندازی افراد ناشناس و گروه طالبان ‌بر مسجدها، درمسال، ملاامامان و نمازگزاران ‌ ۱۷۰ تن کشته و‌ ۲۷۲ تن زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *