جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

شناسایی ۲۹ جسد مهاجران غرق شده افغان در ترکیه؛ انتقال اجساد از ترکیه به کابل امشب آغاز می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه می‌گوید تاکنون از میان ۵۹ جسد کشیده شده از دریاچه وان در ترکیه، ۲۹ جسد آن مربوط به شهروندان افغانستان است که روند انتقال آنها از امشب به کشور آغاز می‌شود.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه امروز سه‌شنبه (۳۱سرطان) در پیام ویدیویی گفته است که تاکنون ۲۹ جسد مهاجران افغان که در دریاچه‌ی وان ترکیه غرق شده بودند، شناسایی شده که از این میان سه جسد آن از شهر استانبول ترکیه امشب به کابل منتقل می‌شود.

هیواد افزوده ۴ جسد دیگر قرار است فردا و ۱۰ جسد به روز جمعه از انقره به کابل انتقال داده شود.

به گفته او سفارت افغانستان در ترکیه روند انتقال اجساد قربانیان مهاجران افغان را به کابل از طریق شرکت‌های هوایی کام‌ایر و آریانا پی‌گیری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه از شهروندان خواسته است که از مهاجرت‌های غیرقانونی خودداری کنند و زندگی و سرنوشت‌شان را به دست قاچاق‎‌بران نسپارند.

بر اساس گزارش‌ها در میان قربانیان این رویداد چند کودک نیز شامل‌ است و برخی از اجساد نیز از سوی دولت ترکیه به صورت موقت دفن شده است.

غرق شدن کشتی حامل پناهجویان در ترکیه

پولیس ترکیه به تاریخ ۱۷ سرطان اعلام کرده بود که ۱۸ ساعت بعد از حادثه غرق شدن یک کشتی حامل پناهجویان از کشورهای مختلف به شمول افغانستان که پناهجویان را به گونه غیرقانونی انتقال می‌داد، در دریاچه وان در نزدیکی مرز ایران اطلاع یافته و بررسی‌هایش را آغاز کرده است.

به گفته پولیس ترکیه این کشتی دارای ۸۰ سرنشین بوده تمام سرنشینان ان به شمول خدمه کشتی غرق شده اند.

به تعقیب آن به تاریخ ۱۸ سنبله وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد هیأتی را از سفارت افغانستان در ترکیه، برای شناسایی اجساد افغان‌های غرق‌شده در این رویداد به محل حادثه فرستاده است.

وزارت خارجه همچنان از خانواده‌های پناهجویان که به نحوی از این حادثه اطلاع دارند، خواسته بود تا با آرایه اسناد و مدارک دست داشته شان، هیأت بررسی‌کننده را در شناسایی اجساد همکاری کنند.

این نخستین بار نیست که شهروندان مهاجر افغانستان که به صورت غیرقانونی مهاجرت می‌کنند، دچار چنین رویدادها می‌شوند. پیش از این نیز شماری از شهروندان مهاجر افغانستان در آب های آروپا و استرالیا غرق شده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان