جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

حکومت در دفاع از دسترخوان ملی؛ انتظار حکومت از پارلمان این است در کنار مردم فقیر باشند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به رد طرح دسترخوان ملی از سوی مجلس نمایندگان می‌گوید که تشویش‌های مبتنی بر هدر رفتن منابع نباید باعث شود که به مردم کمک نرسانیم!.

آقای صدیقی امروز سه‌شنبه (۳۱سرطان) در نشست خبری گفت دسترخوان ملی برنامه مهم برای مبارزه پیامد های منفی ویروس کرونا و فقر در جامعه است.

او با بیان اینکه دسترخوان ملی طرح کمک رسانی به قشر فقیر است که از سوی بانک جهانی تمویل می‌شود افزوده است که؛ انتظار ما از پارلمان این است که در نخست برنامه دقیق از طرح با خود می‌داشت.

سخنگوی ارگ تاکید کرد که انتظار حکومت از پارلمان این است در کنار مردم فقیر باشند و از برنامه ملی حمایت کنند و نقش نظارتی قوی خود در این برنامه را ایفا کند تا کمک به مردم برسد.

صدیقی با اشاره به سخنان رییس جمهور در افتتاح برنامه طرح دسترخوان ملی مبنی بر ۹۰ در صد مردم زیر خط فقر دو دالری، گفت که موضوع وضعیت فقر از سخنان رییس جمهور بازتاب سو شده و آمار فقر در افغانستان که آخرین سروی آن در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته است، میزان فقر را ۵۵ درصد نشان داده و بعد از  آن زمان سروی رسمی صورت نگرفته است.

معرفی کابینه و صلح

سخنگوی رییس جمهور غنی در ادامه سخنان اش تاکید کرد که در تعیینات افراد در کابینه یک معیار وجود دارد و نام های که تاکنون از سوی سپیدار مطرح شده است فاقد معیارات است.

او در خصوص صلح اضافه کرد که طالبان هنوز هم «نهایت خشونت» را دارد و به تعهدات خود به توفق‌نامه صلح با آمریکا پای‌بند نیستند.

صدیقی با بیان اینکه طالبان زیر زره‌بین جامعه جهانی و مردم افغانستان قرار دارد، اضافه کرد که هر اقدام این گروه بررسی می‌شود و تاکنون تعهدات طالبان در پروسه صلح اندک است.

سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد که افغانستان برای صلح هیچ نوع پیش شرط ندارد و خواهان ختم جنگ در افغانستان است. پیش‌شرط ها و بهانه‌ها تاکنون از سوی طالبان بوده و آن ادامه دارد.

او همچنان گفت که افزایش خشونت قابل قبول نیست و عدم تعهدات طالبان را به صلح نشان می‌دهد و این باعث می‌شود تا آرزوی مردم نسبت به صلح خدشه دار، جامعه جهانی ناامید و در نهایت فرصت صلح از بین می‌رود.

رد طرح دسترخوان ملی از سوی مجلس

این اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری در حالی مطرح می‌شود که مجلس نمایندگان امروز طرح دسترخوان ملی حکومت را که هزینه ۲۴۴میلیون دالر گفته شده، رد کرد.

مجلس نمایندگان طرح دسترخوان ملی را مانند توزیع نان خشک،‌ زمينه فساد و اختلاس خوانده گفته اند منابع هنگفت مالی در این طرح به غارت برده خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان