خواست وزارت صحت از مردم؛ در عید قربان در کنار ویروس کرونا متوجه ویروس کنگو نیز باشید!

توسطفریدون حسنی

تیر ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۳۱, ۱۳۹۹

مسوولان در وزارت صحت عامه از شهروندان خواستند که با نزدیک شدن عید قربان، در کنار ویروس کرونا متوجه ویروس تب خونریزی‌دهنده کنگو نیز باشند.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت امروز سه‌شنبه (۳۱سرطان) در نشست خبری گفت؛ شهروندان با فرارسیدن عید قربان، بر اثر تماس و نزدیک شدن با حیوانات، متوجه تب کنگو باشند.

او از مردم خواست در ایام قربانی کردن از حیوانات مریض و حیوانات که در آنها کنه وجود دارد، کار نگیرند، تماس با حیوانات را کمتر سازند و در زمان ذبح کردن از دستکش استفاده کنند.

سخنگوی وزارت صحت تأکید کرد که در سایه ویروس کرونا، ویروس پولیو به دلیل متوقف شدن کمپاین خانه به خانه نیز افزایش یافته است.

سمسور دلیل متوقف شدن کمپاین پولیو را انتشار ویروس کرونا عنوان کرده و گفت این کمپاین دوباره در ولایت ننگرهارآغاز شده و قرار است در دیگر ولایات نیز آغاز شود.

ثبت ۱۱۲ مورد تازه ویروس کرونا

وزارت صحت امروز سه‌شنبه گفته است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا شامل ۳۸ نفر در بلخ، ۲۳ نفر در هرات، ۲۰ نفر در غور، ۱۲ نفر در پکتیکا، ۷ نفر در پکتیا، ۴ نفر در بادغیس، ۲-۲ نفر در قندهار، نیمروز و نورستان و ۱-۱ نفر در ننگرهار و  لغمان ثبت شده است.

وزارت صحت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۵ هزار ۶۱۵ تن رسیده است.

به گفته این وزارت در ۲۴ ساعت گذشته ۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و شمار جانباختگان ویروس کرونا به یک هزار ۱۸۶ تن رسیده و در عین زمان ۷۶ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان نیز به ۲۳ هزار ۷۳۹ تن رسیده است.

وزارت صحت پس از افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا سکتور خصوصی را اجازه مشروط تست ویروس کرونا داده است، اما سخنگوی وزارت صحت اضافه کرد که ۵ الی ۱۰ درصد تست های انجام شده در شفاخانه‌های خصوصی در لابوتوار مرکزی وزارت صحت نیز بررسی می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *