برنامه میثاق امنیتی؛ ۱۰ قاچاقچی مواد مخدر و دو پولیس بازداشت شدند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

به دنبال افزایش نا امنی‌ها و آغاز برنامه میثاق امنیتی، وزارت داخله اعلام کرده است که ۱۰ قاچاقچی مواد مخدر و دو پولیس بازداشت شده اند.

وزارت داخله امروز سه‌شنبه (۳۱سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که معینیت مبارزه با مواد مخدر این وزارت و فرماندهی پولیس در یک عملیات مشترک ۱۰ تن قاچاقچیان مواد مخدر را با دو تن منسوبین پولیس متهم در قضیه و شرکای جرمی آنان به صورت بالفعل بازداشت کرده است.

در اعلامیه این وزارت آمده است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی از نزد قاچاقچیان مواد مخدر ۲۲ کیلوگرام انواع مختلف مواد مخدر، ۲۳۴ هزار ۶۸۵ یورو، ۵۴ هزار ۷۳۵ دالر، ۵۳۱ هزار ۵۲۰ افغانی، ۷۲۸ هزار ۳۵۰ کلدار، ۲ هزار ۴۰۰ پوند، یک هزار ون کوریایی و ۵۲۰ لیره ترکیه همراه ۱۵۰ جلد تذکره جعلی از نزد قاچاقچیان بدست پولیس افتاده است.

وزارت داخله تاکید کرده که از آغاز برنامه میثاق امنیتی مبارزه نیروهای امنیتی بر ضد «تروریستان، جنایت کاران و جرایم سازمان یافته» به گونه بی‌سابقه در حال گسترش است و در هفته نخست میثاق امنیتی بربنیاد همکاری اطلاعاتی شبکه‌های وطندوست مردمی با نیروهای امنیتی ۲۰۰ تن مجرمین سازمان یافته شناساسی شده و شمار زیاد آنها بازداشت و به نهادهای قضایی سپرده شده‌اند.

برنامه میثاق امنیتی

پس از افزایش جرایم به تاریخ ۲۴ سرطان ماه جاری حکومت افغانستان برنامه میثاق امنیتی را اعلام کرد که بر بنیاد ان علاوه از گزمه‌های علنی موترهای پولیس، پولیس مخفی نیز ایجاد شده است که گزمه‌های پوششی مخفی را دارند.

 صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور در نشست خبری اعلام برنامه میثاق امنیتی ان را مهم‌ترین گام حکومت افغانستان در راستای تأمین خواسته های مردم خوانده، گفته بود که این برنامه به گونه سرتاسری در افغانستان عملی  می‌شود و میثاق امنیتی بسیج مردم برای بهبود امنیت، مبارزه با جرایم وجنایت است.

برنامه میثاق امنیتی دارای ۴۱ ماده تطبیقی است که در آن مکلفیت‌های پولیس ملی، امنیت ملی، اردوی ملی و ۸ نهاد ملکی مشخص شده است پیش از این عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت داخله گفته بود که پس از منظوری میثاق امنیتی کابل، از سوی رییس جمهور، هزاران تن از باشندگان کابل طور رضاکارانه بسیج شدند وهمکاری خود را با پولیس آغاز کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *