جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

چه اتفاقی می افتد اگر هر روز گوش ها را ماساژ بدهید

خواندن 2 دقیقه
2.8
(5)

استرس، سردرد، اضطراب یا خواب‌آلودگی! همه ما این لحظات ناخوشایند را تجربه می‌کنیم. اما راه‌حل آنها گاهی خیلی ساده است: مثلا ماساژ گوش! این کار واقعا آرامش‌دهنده است و می‌تواند ذهن‌تان را از مشکلات خالی کرده، سبب آرامش فیزیکی شما شود. و بهترین نکته این است که هر جایی می‌توانید آن را انجام بدهید. اگر هر روز گوش‌ها را ماساژ بدهید، این اتفاقات در بدن‌تان رخ می‌دهد:

۱. درد عضلات کاهش می‌یابد

مطابق با یافته‌های یک مطالعه، ماساژ گوش می‌تواند درد قسمت پایین کمر را بهبود بدهد. مالش و ماساژ گوش پایانه‌های عصبی زیادی را تحریک می‌کند و این عصب‌ّها به آزاد شدن اندورفین کمک می‌کنند، هورمون‌هایی که سبب داشتن احساس خوب و تسکین درد می‌شوند.

مطلب مرتبط: هورمون‌های حس خوب؛ چطور از هورمون ها برای بهبود خلق و خوب استفاده کنیم

۲. استرس و اضطراب‌تان کاهش می‌یابد

مطالعه کوچک دیگری نشان داد‌ه‌است که ماساژ گوش ایده خوبی در شرایط استرس‌زا است. هر بار که احساس استرس، خستگی، بی‌قررای یا اضطراب داشتید، نقطه دروازه بهشت را روی گوش به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۳. سردرد و میگرن‌تان تا حد زیادی کاهش می‌یابد

این بار که سردرد گرفتید، به جای خوردن قرص گوش‌تان را ماساژ بدهید. البته اگر این کار را برخی راهکارهای طبیعی کاهش سردرد ترکیب کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید!

۴. روند کاهش وزن‌تان تسریع می‌شود

جدا از ورزش و داشتن یک رژیم غذایی سالم، می‌توانید هر روز بخش‌های متفاوتی از گوش را ماساژ بدهید. ماساژ دادن گوش می‌تواند روند کاهش وزن‌تان را تسریع کند.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه رایج که در حین کاهش وزن مرتکب می شویم

۵. به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند

از آنجایی که تحریک گوش، تاثیر آرامش‌بخش دارد، می‌توانید آن را قبل از زمان خواب امتحان کنید. هرچند این کار به تنهایی مشکلات خواب را از بین نمی‌برد، اما حتما آرام‌تان می‌کند. به علاوه می‌توانید در کنارش از راهکارهای طبیعی درمان بی‌خوابی نیز استفاده کنید.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند؟

۶. انرژی‌تان را افزایش می‌دهد

شاید بتوانید قهوه صبح را کنار بگذارید و به جای آن گوش‌تان را کمی شدید ماساژ بدهید. تحریک پایانه‌ّای عصبی روی گوش بخش‌های خاصی از مغزتان را تحریک و خستگی و بی‌حالی را از شما دور می‌کند. می‌توانید این کار را در طول روز و زمانی که حس می‌کنید خستگی‌تان زیاد شده، هم انجام بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان