جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

افزایش حاصلات نخل های خرمای پیوند شده در هلمند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت اعلام کرده است که حاصلات نخل های پیوند شده خرما در هلمند عملکرد خوبی داشته و حاصلات آن افزایش یافته است.

وزارت زراعت امروز دوشنبه (۳۰سرطان) به نقل از مسوولان در ریاست زراعت هلمند گفته است نخل های خرما در این ولایت که قبلا از حاصلات باز مانده بود براساس پیوند دوباره بهتر عمل کرده است.

زلمی الکو رییس زراعت هلمند افزوده: “خوشبختانه در نتیجه تلاش های وزارت زراعت ، همه خرماهای پیوند شده میوه خوبی بدست آورده اند و رشد جسمی آنها روز به روز در حال پیشرفت است.”

الکو خاطرنشان کرده که این ریاست طرحی را برای ساخت باغهای تجاری خرما در هلمند تصویب کرده و آن را در سال مالی جاری اجرا خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این به تاریخ ۸ سرطان مسوولان ریاست زراعت ننگرهار نیز از افزایش پنج برابر حاصلات خرما نسبت به سال گذشته خبرداده بودند.

طرح ملی احداث باغ‌های خرما

حاصلات خرما در حالی در ولایت های هلمند و ننگرهار افزایش یافته است که سال گذشته طرح ملی احداث باغ ها از سوی شورای عالی اقتصادی تأیید شده بود.

این طرح شامل ساخت باغ‌های تجارتی خرما، استفاده از زمین‌های خشک و غیر قابل کشت برای ساخت باغ‌های خرما، تولید نهال‌های اصلاح‌شده‌ی خرما از نژادهای مختلف توسط زرع انساج، تولید محصول خوش‌کیفیت برای مارکیت‌های داخلی، زمینه‌سازی برای کار در بخش باغداری و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای سکتور خصوصی و ایجاد کلکسیون ملی نهال‌های گوناگون خرما می شد که در تطبیق آن ۱۵.۱۱ میلیون دالر امریکایی هزینه شده است.

واردات خرما افغانستان

همزمان با این افغانستان با جود داشتن فضای مناسب برای پرورش خرما از بزرگترین وارد کننده های خرما از کشورهای ایران و امارات متحده عرب بشمار می رود.

براساس آمار وزارت افغانستان در یک ربع سال مالی ۱۳۹۹ مقدار ۱۶.۹ تن خرما از ایران و امارات متحده عرب به ارزش بیش از شش صد میلیون افغانی به افغانستان وارد شده که حدود ۹۸ درصد آن واردات از ایران بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان