حملات راکتی پاکستان دغدغه تازه حکومت؛ افغانستان به سازمان ملل شکایت کرد

توسطفریدون حسنی

تیر ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه در جلسه فوق العاده مجاس نمایندگان در رابطه به حملات راکتی پاکستان در خاک افغانستان گفته است که در پیوند به این حملات حکومت افغانستان به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

مجلس نمایندگان روز گذشته شنبه (۲۸ثور) در جلسه ی فوق العاده سرپرست وزارت امور خارجه، سرپرست وزارت امور داخله، رییس ستاد مشترک ارتش و معاون امنیت ملى را در پیوند به حملات اخیر پاکستان در ولایت شرقی کنر فراه خوانده بودند.

دفتر مطبوعاتی میررحمان رحمانی رییس مجلس با نشر خبرنامه گفته است که در این جلسه نمایندگان مجلس حملات پاکستان را محکوم کرده از سرپرست وزارت امور خارجه خواسته اند این موضوع را از راه های دیپلوماتیک، پیگیری کرده و راه حل دایمی برای آن جستجو کنند.

در خبرنامه آمده است که رییس مجلس به مسوولان امنیتی خاطرنشان کرده که همزمان با تلاش های دیپلوماتیک و حسن همجواری، قوت های مسلح در ولایت کنر را از لحاظ پرسونل و سلاح تا «آخرین حد» تجهیز کنند.

هرچند این جلسه پشت درهای بسته برگزار شده است و گزارش زیادی از آن بیرون نیامده اما بر اساس گزارش ها حنیف اتمر در این جلسه تاکید کرده که دولت افغانستان از راکت پراکنی‌های پاکستان بر ولایت مرزی کنر در شرق این کشور، به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

اتمر افزوده که در اعتراض به این حرکت نظامیان پاکستان، در روزهای گذشته سه بار مراتب اعتراض افغانستان را با پاکستان در میان گذاشته اند و سفیر پاکستان در کابل را نیز احضار کرده است.

راکت پراکنی های پاکستان محور نشست مقامات ارشد امنیتی

از سوی هم دفتر شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که مقامات ارشد سکتور امنیتی در نشست هفته‌ وار خود روی مسأله راکت پراگنی‌های آن‌طرف خط فرضی دیورند بر ولایات شرقی گفتگو کرده اند.

در خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی آمده است که در این نشست در مورد تکرار دوباره این مشکل و نیز حل دایمی آن به مجلس پیشنهادات ارایه شده و در خصوص آن روی فعالیت‌های لازم دولتی گفتگو شده است.

این در حالی است که عبدالغنی مصمم سخنگوی والی کنر به خبرنامه گفته بود که به روز چهارشنبه هفته گذشته نظامیان پاکستانی در ولسوالی سرکانو و همچنان اسعدآباد مرکز این ولایت حملات راکتی انجام داده اند که در نتیجه آن شش غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته مصمم این حملات پاکستان از سوی نظامیان افغانستان نیز جواب داده شده است.

اعتراضات در کابل

از سوی هم روز گذشته شماری از شهروندان کابل با گردهمایی در مقابل سفارت پاکستان در کابل، نسبت به راکت‌پراکنی‌های ارتش پاکستان بر مناطق مرزی ولایت کنر، اعتراض کردند.

معترضان با پاشیدن رنگ سرخ بر دروازه و دیوار سفارت پاکستان، خواستار توقف راکت‌پراکنی‌های ارتش این کشور به خاک افغانستان شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *