جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تلخ ترین سناریوی کووید-۱۹: توسعه واکسن موثر یا ایمنی جمعی؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 هنوز معلوم نیست که جهان چه زمانی به روزهای گذشته بازخواهد گشت، به آن زمانی که با دوستان‌مان به کافه یا سینما می‌رفتیم و در جمع‌های بزرگ از تعامل با هم لذت می‌بردیم.

دو پاسخ برای این پرسش وجود دارد: ۱. توسعه واکسن موثر ۲. ایمنی جمعی بعد از ابتلای ۶- تا ۸۰ درصد مردم. و در هر دوی این حالات، مردم باید نسبت به کرونا ویروس جدید ایمنی پیدا کنند.

یک مطالعه جدید و بسیار مهم که هفته گذشته منتشر شد، به شکل زندگی در سال ۲۰۲۱ پرداخته‌است. مطابق با این مطالعه، ایمنی نسبت به کرونا ویروس جدید یا SARS-CoV-2 دوام زیادی ندارد و احتمالا برای برخی مردم فقط دو ماه است! و اگر اوضاع چنین باشد، واکسن احتمالی باید مدام تمدید شود و ایمنی جمعی هم که اصلا ‌فایده‌ای ندارد.

ایمنی به سرعت ضعیف می‌شود

آنتی‌بادی‌ها بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن هستند. آنها می‌توانند به سلول‌های آلوده متصل شده و در بعضی موارد باعث مرگ سلول شوند.

ما همچنین سلول‌های T داریم، بخش دیگری از سیستم ایمنی بدن که در تشخیص و از بین بردن سلول‌های آلوده به ویروس بسیار بهتر عمل می‌کنند. اما برای کووید-۱۹، آنتی‌بادی‌ها در ریه‌ها مهم هستند زیرا سلول‌های T در رسیدگی به مجاری هوایی، خوب نیستند.

تحقیقات جدید منتشرشده از کیتی دوورز و تیمش در دانشگاه کینگز لندن، دوام واکنش ایمنی آنتی‌بادی‌ها را در افراد مبتلا به کووید-۱۹ بررسی کردند.

از 65 بیمار مورد مطالعه، 63 تن آنتی‌‌بادی تولید کرده بودند. متأسفانه نتایج مطالعه نشان داد که سطح آنتی‌بادی‌ها بعد از ۲۰ روز کاهش یافت و تنها 17٪ از بیماران سطح قدرتمندی از آنتی‌بادی را تا روز 57 حفظ کردند. حتی برخی از بیماران پس از دو ماه آنتی‌بادی‌های خود را کاملاً از دست دادند.

این نشان می‌دهد که واکنش ایمنی بدن به SARS-CoV-2 ممکن است خیلی سریع‌تر از آنچه انتظار داشتیم از بین برود، و ممکن است افراد مستعد ابتلای مجدد به کووید-۱۹ باشند.

در این صورت، شاید واکسن کووید-۱۹ آنقدری که امیدواریم، موثر نباشد. به علاوه، برخی معتقدند که ایمنی جمعی هم ممکن است راه‌حل نباشد زیرا ایمنی ایجادشده در بدن دوام زیادی ندارد.

بزرگ‌ترین امید در حال حاضر این است که واکسن، ایمنی قوی‌تر و طولانی‌تری ایجاد کند. و در واقع داوطلبان اولین واکسن کمپانی فایزر و مدرنا، ایمنی بسیار قدرتمندی را توسعه دادند.

و ما در حالی که منتظر هستیم، باید به این حقیقت فکر کنیم که هرچند نتایج مطالعه دانشگاه کینگز ناامیدکننده است اما این دانسته می‌تواند به روند پیشرفت علم در رابطه با کووید-۱۹ کمک شایانی کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان