جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

با آزمایشات موفقیت آمیز در انگلستان و آمریکا، امیدها به واکسن کرونا ویروس افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

امیدها برای دستیابی به واکسن موثر کووید-۱۹ در حال افزایش است زیرا دو پروژه در انگلستان و ایالات متحده نتایج نویدبخشی را در آزمایشات اولیه خود گزارش کرده‌اند.

تیم‌های دانشگاه آکسفورد و شرکت دارویی آمریکایی مدرنا، هر دو اعلام کرده‌اند که افراد شرکت‌کننده در مطالعه‌ آنها علائمی از مصونیت  نشان می‌دهند.

هرکدام از این تیم‌ها به مدت چند ماه مشغول آزمایشات خود برای تولید واکسن بوده‌اند.

دانشمندان آکسفورد قبلاً گفته‌اند “80 درصد” اطمینان دارند که می‌توانند تا سپتمبر به واکسن کرونا دست بیابند.

مطابق با گزارش‌ها افرادی كه واكسن آكسفورد به آنها تزریق شده، در حال تولید آنتی‌بادی و گلبولهای سفید به نام سلول‌های T هستند.

و کارشناسان مدرنا، گفته‌اند که شرکت‌کنندگان در آزمایشات آنها – نوع دیگری از واکسن – همه آنتی‌بادی‌ها را با موفقیت تولید کردند.

در حالی که تحقیقات اولیه روی آنتی‌بادی‌ها متمرکز بودند، دانشمندان به طور فزاینده‌ای به نوعی مصونیت به نام ایمنی سلول T – که توسط گلبول‌های سفید کنترل می‌شود – روی آورده‌اند که نویدبخش بوده‌است.

یکی از منابع آکسفورد به ITV News گفته است: «نکته مهمی که باید در ذهن داشته باشیم این است که دو بعد برایواکنش ایمنی وجود دارد: آنتی‌بادی و سلول‌های تی.

هر چند مطالعات اولیه روی آنتی‌بادی‌ها متمرکز بوده‌اند اما شواهد روزافزون نشان می‌دهد که واکنش سلو‌ل‌های تی در دفاع در برابر کرونا ویروس مهم است.

فاز سوم آزمایش آکسفورد شامل ۸ هزار تن در سراسر انگلستان و تا ۶۰۰۰ تن در برزیل و آفریقای جنوبی است. در مراحل اولیه هدف این است که واکسن عوارض جانبی ایجاد نکند و درعین حال واکنش سیستم ایمنی را به درستی تحریک کند. در صورتی که این فاکتورها برآورده شوند، مرحله بعدی آزمایش با هزاران تن انجام خواهد شد.

در این میان، شرکت مدرنای آمریکا نیز به تازگی گزارش داده‌است که این معیارها را پشت سر گذاشته و حالا برای آزمایشات بزرگ‌تر آماده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان