جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افتتاح برنامه دسترخوان ملی؛ بیش از ۹۰ درصد ملت افغانستان از این برنامه مستفید می شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی امروز برنامه کمک دولت به مردم تحت عنوان «دسترخوان ملی» که قرار است در دو مرحله بیش از۹۰ درصد از مردم افغانستان از این کمک ها مستفید شوند را افتتاح کرد.

آقای غنی در افتتاح این برنامه امروز شنبه (۲۸سرطان) در ارگ ریاست جمهوری گفت: «در تطبیق این برنامه از راه شورا ها و موسسات همکار پیش میرویم. کلان ترین کار اعتبار است و ما بالای مردم اعتبار می کنیم که مردم ظرفیت این را دارد پیسه استعمال کند و حق به حقدار برساند.»

او افزود که بودجه این برنامه از پروژه های است که حرکت نداشته و در بودجه برنامه های بزرگ انکشافی تغییرات نیامده است.

رییس جمهور تاکید کرده که اگر کسی بخواهد از بودجه این برنامه حیف و میل کند با برخورد جدی مواجه خواهد شد و قضیه رییس اداره نرم و استندرد تکرار می شود.

برنامه دسترخوان ملی در دو مرحله تطبیق می شود

از سوی هم امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری گفت که این برنامه در مرحله اول ۱۱ هزار ۱۹۶ روستا و مجموع ۱.۶۷ میلیون خانواده را در سراسر افغانستان در بر می گیرد و هزینه آن به ۸۶ میلیون دالر می رسد.

صالح افزود اقلام که در مرحله اول توزیع می شود شامل آرد، برنج، لوبیا، روغن و صابون دست شویی است.

او تاکید کرد که مرحله دوم شامل ۲۳۵ ولسوالی می شود و در این مرحله ۲.۵ میلیون خانواده با هزینه ۱۵۸ میلیون دالر از آن مستفید خواهد شد.

به گفته صالح در هر دو مرحله بیش از ۹۰ درصد ملت افغانستان از این برنامه مستفید می شود.

توزیع نان خشک در کابل

هرچند روند توزیع نان خشک در کابل با انتقاد ها و ادعای فساد به پایان رسید اما آقای غنی علارغم داشتن مشکلات آنرا موفقنامه خوانده گفت که از ابتکار آن ظرفیت بازار آزاد در افغانستان تثبیت شد.

غنی تاکید کرد که سروی اداره احصاییه مرکزی تثبیت کرده که برای ۷۳ درصد مردم نان خشک توزیع شده که از این میان ۴۹ درصد نان اوران خانه های شان بیکار بوده اند.

به گفته او اوسط خانواده ها در افغانستان براساس آمار احصاییه مرکزی ۷.۱ نفر  است و اکثر خانوداه ها یک نان آور دارد و نیز ۶ درصد نان آوران خانواده ها را زنان بیوه تشکیل می دهند.

رییس جمهور با اشاره به کمک های شهروندان کابل به همدیگر در ماه رمضان و جریان قرنطین ناشی از ویروس کرونا اضافه کرد: «من افتخار می کنم سر ازین که ۹۰ درصد اش زیر خط فقر دو دالری است احساس اش یک ملت توانا است.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان