جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آغاز روند توزیع ۵۰۰ پایه دستگاه ونتلاتور به تمام ولایات/ بازگشایی هوتل‌های عروسی و حوض‌های آب بازی نگران کننده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه می گوید بازگشایی هوتل‌های عروسی و حوض‌های آب بازی در شرایطی که خطر ویروس کرونا هنوز در کشور وجود دارد نگران کننده است و مردم نباید در برابر آن بی اعتنایی کنند.

آقای عثمانی که امروز شنبه (۲۸سرطان) در مراسم آغاز روند توزیع ۵۰۰ پایه دستگاه تنفس مصنوعی «ونتلاتور»  سخن می زد گفت این دستگاه‌ها به منظور مراقبت از بیماران کووید۱۹ از بودجه وزارت صحت عامه خریداری شده است. او گفت که از این میان تعداد ۱۰۶پایه آن امروز به ولایت‌های کابل، پنجشیر، کاپیسا، پروان، لوگر، میدان وردک، بامیان، دایکندی و غزنی توزیع شده است.

او افزود: «روند توزیع این دستگاه‌ها که جدیدا خریداری شده است امروز رسما آغاز گردید. قرار است تمام این ونتلاتورها همراه با تمام ملحقات آن بر اساس نیازمندی ولایات به گونه عادلانه توزیع گردد،»

سرپرست وزارت صحت خاطرنشان کرد که برای استفاده درست از دستگاه‌های ونتلاتور شماری از کارمندان صحی در مرکز و ولایات آموزش دیده اند و نیز سه تن «بایو مدیکل انجنیر» که در کشور ترکیه آموزش دیده اند جهت مراقبت از این دستگاه‌ها استخدام شده است.

عثمانی با اشاره به افشاگری های اخیر رسانه ها از وجود فساد در وزارت صحت تاکید کرد که تا اکنون چندین قضیه فساد به اداره دادستانی کل معرفی شده که تمامی آنان از سوی اداره دادستانی کل تحت بررسی قرار دارد.

او با اشاره به ایجاد تجریدگاه‌ها برای تداوی و مراقبت از بیماران کرونا در شفاخانه‌ها اضافه کرد که با ایجاد تجریدگاه‌ها در شفاخانه‌ها نه تنها از مصارف اضافی جلوگیر شده بلکه زمینه تداوی و مراقبت بیماران کرونا نیز در تمام شفاخانه‌ها فراهم شده است.

سرپرست وزارت صحت از بازگشایی مجدد هوتل های عروسی و حوض های آب بازی ابراز نگرانی کرده تاکید کرد که خطر ویروس کرونا هنوز در کشور وجود دارد و مردم نباید در برابر آن بی اعتنایی کنند.

وزارت صحت، اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۶۰ مورد مثبت ویروس کرونا، در افغانستان شناسایی شده است.

جان باختن ۱۷ فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت

این در حالی است که وزارت صحت عامه امروز در اعلامیه‌ای گفته است که در یک شبانه‌روز گذشته۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شامل ۵۵ نفر در کابل، ۲-۲ نفر در قندهار و نیمروز و ۱ نفر در هلمند ثبت شده که با ثبت آن شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۵ هزار ۳۸۹ تن رسیده است.

وزارت صحت افزوده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان به ۲۳ هزار ۲۸۰ تن رسیده و نیز در عین زمان  ۱۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته که شمار مجموعی جانباختگان به  یک هزار ۱۶۴ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان