۶ گیاه دارویی مغذی که می‌توانید در آب پرورش بدهید (بدون نیاز به خاک)

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۸, ۱۳۹۹

گیاهان دارویی از قرن‌ها قبل توسط اجداد ما کشت‌شده و مورد استفاده بوده‌اند. امروز هم بسیاری از سبک‌های آشپزی از ادویه‌ها و گیاهان دارویی بی‌شماری برای طعم دادن به غذاهای‌شان استفاده می‌کنند.

اگر شما هم از آشپزی با گیاهان تازه لذت می‌برید و در عین حال جای کافی برای پرورش گیاه ندارید، نوشتار حاضر را بخوانید. در این نوشتار شیوه پرورش ۶ گیاه دارویی را در آب می‌آموزید.

تمام آنچه نیاز دارید یک مکان روشن در آشپزخانه است، مثلا کنار پنجره یا روی پیشخوان که نور طبیعی دارد.

۱. ریحان شیرین

ریحان شیرین، عضو جدانشدنی غذاهای مدیترانه‌ای و ایتالیایی است. برگ‌های سبز ضخیم آن دارای طعمی شیرین و فلفل‌گونه است که باعث می‌شود برای غذاهای تند و خوش‌عطر ایده‌آل باشد. این گیاه ضدالتهاب طبیعی است و می‌تواند به بهبود مشکلات گوارشی هم کمک کند.

۲. تره

این عضو از خانواده پیازهای خوراکی مانند دسته چمن رشد می‌کند. تره دارای عطر و طعم ملایم پیاز است. این گیاه برخی از مزایای سلامتی پسرعموهای تند خود مانند پیاز، تره‌فرنگی و سیر را دارد. تره دارای خاصیت ضدباکتری و ضدویروسی طبیعی است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

مطلب مرتبط: ۷ موثرترین آنتی بیوتیک گیاهی را بشناسید

۳. نعناع

نعناع از خانواده‌ای است که به دلیل حالت خنک‌کننده‌شان معروفند. خواه نعناع را ترجیح بدهید و خواه نعناع فلفلی یا نعناع دشتی را، حتما آنها را به دلیل عطر و طعم متفاوت‌شان دوست دارید.

مطالعات نشان داده‌اند که نعناع می‌تواند سوزش سر دل را کاهش داده و به سایر مشکلات هضم کمک کند. جوشانده نعناع نیز می‌تواند اوضاع خواب را بهبود داده و مشکلات تنفسی را تسکین دهد.

۴. مریم‌گلی

مریم‌گلی یکی از گیاهان عالی برای مرغ و ماهی است. کارشناسان صحت معتقدند که مریم‌گلی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. به علاوه، این گیاه می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و با برخی سرطان‌ها مبارزه کند.

مطلب مرتبط: ۶ نکته اساسی؛ چطور سیستم ایمنی بدن مان را تقویت کنیم

۵. اورگانو

اورگانو یا پونه کوهی نام یک گونه از گیاه مرزنگوش است. بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی قدرت روغن پونه کوهی را به دلیل آنتی‌اکسیدان‌ها‌، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی که دارد، تحسین می‌کنند. این گیاه دارویی با باکتری‌های مضر مبارزه می‌کند و یک ضد قارچ طبیعی است. برگ‌های تازه اورگانو را به سالادتان اضافه کنید تا به تقویت سیستم ایمنی‌تان کمک کند.

۶. بادرنگبویه

از قدیم‌الایام مردم برای جذب زنبورهای عسل و تهیه جوشانده، این گیاه دارویی دارای عطر لیمو را پرورش داده‌اند. تحقیقات نشان داده‌اند که بادرنگبویه به بهبود خواب کمک می‌کند و علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. یک فنجان جوشانده این گیاه می‌تواند قدرت مغزتان را نیز بهبود دهد.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می دهند

شیوه پرورش این گیاهان

اگر قبلا گیاه در آب پرورش داده‌اید، همان فرایند را برای این گیاهان نیز به کار ببرید. برگ‌های پایین هر ساقه را جدا کنید و گیاه را در آب گرم تصفیه‌شده قرار بدهید. گلدان را در جای گرم دارای نور طبیعی فراوان بگذارید و آب آن را به طور مرتب عوض کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *