جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یافته های کمیسیون حقوق بشر؛ ۱۷۰ تن در ۱۱ ماه گذشته در حملات بر مساجد و درمسال کشته شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر در گزارش تازه اش اعلام کرده است که از تاریخ  ۲۵ میزان سال گذشته الی ۲۳ سرطان سال جاری ۱۷۰ تن در حملات بالای مساجد و درمسال ها کشته و ۲۷۲ تن زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر امروز شنبه (۲۸سرطان) با نشر گزارش تازه گفته است که از تاریخ  ۲۵ میزان سال گذشته الی ۲۳ سرطان سال جاری در 17 حمله ‌انتحاری، ‌انفجار ماین، کشتار هدف‌مند، تیراندازی افراد ناشناس و گروه طالبان ‌بر مسجدها، درمسال، ملاامامان و نمازگزاران ‌ ۱۷۰ تن کشته و‌ ۲۷۲ تن زخمی می‌شوند.

در این گزارش آمده است که در میان کشته شدگان این حملات ۵ ملا امام و ۱۴ کودک نیز شامل اند.

این کمیسون در گزارش خود از حمله انتحاری داعش در ولسوالی هسکه‌مینه‌ ولایت ننگرهار، حمله تهاجمی بر درمسال سیک‌ها در شور‌بازار ولایت کابل، حمله مسلحانه افراد مسلح ناشناس بر یک مسجد هنگام نماز جمعه در شهر لشکرگاه، انفجار ماین در یک مسجد در روستا محمد‌حسن ولسوالی خیرکوت ولایت پکتیا،‌ حمله انتحاری در مراسم نماز جنازه در ولسوالی کوزکنر ولایت ننگرهار، انفجار ماین در مسجد وزیراکبرخان و مسجد شیرشاه سوری شهر کابل از جمله رویدادهای پر تلفات در حملات بالای نمازگزاران و مساجد یاد کرده است.

در این گزارش افزوده شده که براساس یافته‌ها بیشترین شمار قربانیان این حمله‌ها از میان نمازگزاران، کودکان و عالمان دینی بوده‌اند که همه غیرنظامی می باشند.

نگرانی کمیسیون حقوق بشر افزایش کشتارهای هدفمند

کمیسیون حقوق بشر به دلیل افزایش کشتارهای هدفمند غیرنظامیان، به‌ویژه حمله بر اماکن مذهبی و عبادتگاها و کشتن‌ علمای دینی و نمازگزاران ابراز ‌نگرانی کرده حمله بر غیرنظامیان و این مکان‌ها را نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه ‌و جنایت جنگی خوانده است.

این کمیسیون از حکومت خواسته است که با حفاظت مؤثر از مکان‌های مذهبی و سلامت نمازگزاران، از آزادی عقیده و بیان و مدارای مذهبی و عقیدتی در کشور مراقبت بیشتر کند و نهادهای امنیتی و عدلی و قضایی نیز با تحقیق همه‌جانبه و هدف‌مند، عاملان این حملات را شناسایی و عدالت را برای قربانیان و بازماندگان آنها تضمین و تأمین کنند.

 این در حالی است که در چند ماه گذشته ترور عالمان دینی در افغانستان افزایش یافته و این امر واکنش های جامعه جهانی و حکومت افغانستان را نیز بدنبال داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان