این معجون ضدپیری، رسپی یک پوست سالم است!

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۸, ۱۳۹۹

 پوست هم درست مانند باقی قسمت‌های بدن، برای حفظ سلامتی به مواد مغذی اساسی نیاز دارد. بزرگ‌ترین ارگان بدن ما مقاوم است، اما باز هم نسبت به محیط بیرون و همچنین تغییراتی که در بدن ما ایجاد می‌شود حساسیت‌هایی دارد. همان‌قدر که می‌توانیم تاثیر محیط بیرونی را تا حدی کنترل کنیم، مهم است که از سالم و شاد بودن محیط داخلی بدن‌مان هم مطمئن باشیم. بالا و پایین شدن هورمون‌ها، کمبود برخی از مواد مغذی ضروری و غیره می‌تواند باعث آسیب دیدن پوست شود. بنابراین در کنار هزینه‌های که برای لوازم آرایشی و بهداشتی صرف می‌کنید، باید رژیم غذایی سالم برای پوست هم داشته باشید.

مطلب مرتبط: ۶ اصل مراقبت از پوست که زنان بعد از ۳۰ سالگی باید دنبال کنند

مواد مغذی لازم برای داشتن پوست سالم

برخی از مواد مغذی که باعث تقویت سلامت پوست می‌شوند عبارتند از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و ویتامین‌های E و C. آنتی‌اکسیدان‌ها در برخی غذاهای گیاهی مانند میوه و سبزیجات و همچنین ادویه‌جات و گیاهان یافت می‌شود. این مواد معمولاً حاوی ویتامین‌های ضروری برای حفظ پوست سالم  نیز هستند. در ضمن اسیدهای چرب در دانه‌ها، مغزیات و همچنین ماهی‌های چرب نیز یافت می‌شوند. ویتامین C به سنتز کلاژن کمک می‌کند، در حالی که ویتامین E برای محافظت از پوست در برابر آفتاب و آسیب اشعه ماوراء بنفش اهمیت دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها با التهاب مبارزه می‌کنند، تاثیری که با پوستی بدون لکه و بدون آکنه دیده می‌شود.

 در این نوشتار با معجون ضدپیریِ خوش‌طعمی آشنا می‌شوید که همه این مواد لازم را در خود دارد!

رسپی معجون ضدپیری

مواد لازم برای تهیه این معجون عبارتند از: موز، آناناس، تخم کتان، شیر نارگیل، روغن نارگیل، زنجبیل، دارچین و زردچوبه

* روغن نارگیل و شیر منبعی از چربی‌های سالم و ویتامین‌های مهم هستند و دانه‌های کتان به شما یک دوز اسیدهای چرب امگا می‌رسانند. زنجبیل و زردچوبه هر دو به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و مقابله با التهاب کمک می‌کنند و خواص ضد پیری دارند.

مطلب مرتبط: ۸ ادویه که خواص ضدسرطانی دارند

طرز تهیه معجون ضدپیری پوست:

۱. موز و آناناس را خرد کنید.

۲. آنها را در یک بلندر (مخلوط‌کن) بریزید و تخم کتان، زنجبیل رنده‌شده، روغن نارگیل، پودر دارچین و پودر زردچوبه را اضافه کنید.

۳. شیر نارگیل را اضافه کرده، بلندر را روشن و خوب مواد را مخلوط کنید.

۴. در صورت تمایل کمی عسل اضافه کنید تا معجون ضدپیری‌تان شیرین شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *