جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

اتمر: هیچ قانونی اجازه رهایی ۶۰۰ زندانی طالب را نمی دهد/ دوازده کشور آماده میزبانی گفت‌وگوهای صلح اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه می گوید ۶۰۰ زندانی طالب «مشکلات جدی» دارند که هیچ قانونی اجازه‌ رهایی آنان را نمی‌دهد و حکومت از طالبان خواسته‌است تا فهرست تازه‌یی از زندانیان را به‌جای این ۶۰۰ تن ارایه کنند.

آقای اتمر امروز پنجشنبه (۲۶سرطان) در نشست خبری گفت که از جمله پنج‌هزار زندانی طالب چهارهزار و ۴۰۰ تن آنان از سوی حکومت رها شده‌ و ۶۰۰ زندانی باقی مانده «مشکلات جدی» دارند که هیچ قانونی اجازه‌ رهایی آنان را نمی‌دهد.

او افزود حکومت از طالبان خواسته‌است تا فهرست تازه‌یی از زندانیان را به‌جای این ۶۰۰ تن ارایه کنند و با ارایه فهرست از سوی طالبان ۶۰۰ زندانی این گروه به زدوی آزاد خواهد شد.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد که دوازده کشور بشمول آلمان و ناروی دو کشور اروپایی و ده کشور منطقه‌یی از جمله ترکمنستان، قزاقستان، چین، روسیه، ترکیه، ایران، قطر، اندونیزیا و جاپان برای میزبانی از گفت‌وگوهای صلح اعلام آمادگی کرده‎اند.

او با بیان اینکه طالبان از تعیین تاریخ مذاکرات بین افغانستان خودداری می کنند گفت پیشرفت قابل توجهی در آزادی زندانیان حاصل شده و هیچ بهانه ای برای به تعویق انداختن مذاکرات بین افغانستان وجود ندارد.

اتمر اضافه کرد که اجماع بین المللی برای صلح افغانستان به وجود آمده و کشورهای منطقه و جهان بر حفظ دست‌آوردهای ۱۹ ساله در کشور تاکید کرده و خواستار گسترش و پیش‌رفت این دست‌آوردها شده‌اند. او تاکید کرد که کشورهای منطقه و جهان از دورنمای حکومت که حفظ جمهوری اسلامی متکی بر قانون اساسی است، حمایت می کنند.

رویداد های مهاجرین افغانستان در ایران

اتمر در مورد دو رویداد ماه های گذشته که در آن شماری از مهاجرین افغانستان در ایران جانباختند گفت بر سر این مسئله میان حکومت افغانستان و ایران هنوز صحبت ها جریان دارد و هیچ توافقی حاصل نشده است.

او تاکید کرد شواهد افغانستان نشان می دهد این رویدادها اتفاق افتاده و نیز امیدوار هست که در این مورد با ایران به نتیجه برسد.

در همین حال معین سیاسی وزارت خارجه ایران برای گفتگو در این مورد و سایر موارد روز گذشته وارد افغانستان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان