جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۵ نشانه که بیش از همسالان تان عمر خواهید کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 واضح است که انتخاب‌های ما می‌توانند تاثیر زیادی بر طول عمر ما داشته باشند. هرچند هیچ متدی وجود ندارد که به شما بگوید چند تقویم خواهید خرید، اما نشانه‌های ساده‌ای وجود دارند که به پیش بینی طول عمر شما کمک می‌کنند.

۵ نشانه که شما طولانی تر از همسالان تان عمر می کنید

۱. BMI شما نرمال است

داشتن اضافه وزن می‌تواند طول عمر را کاهش بدهد. با این حال داشتن BMI (شاخص توده بدنی) نرمال به این معناست که بیش از بقیه عمر خواهید کرد. رقم BMI نرمال بین ۱۸.۵و ۲۴.۹ است؛ اگر اضافه وزن داشه باشید بین ۲۵ و ۲۹.۹ و اگر چاق باشید بین ۳۰ و ۳۴.۹ است. شیوه محاسبه BMI عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه رایج که در حین کاهش وزن مرتکب می شویم

۲. عمر طولانی؛ شما جوان‌تر از سن‌تان به نظر می‌رسید

دانشمندان مطالعه‌ای ۱۲ ساله روی دوقلوها صورت دادند تا یکی از نشانه‌های طول عمر را مشخص کنند. در پایان این مطالعه، معلوم شد در میان دوقلوها، کسی که جوا‌ن‌تر به نظر می‌رسید، عمر طولانی‌تری هم داشت. واضح است غالب کسانی که جوان‌تر دیده می‌شوند، از سیگرت، الکل و سایر عوامل مضر برای سلامتی دوری کرده‌اند.

۳. تعاملات اجتماعی ارزشمندی دارید

داشتن تعاملات اجتماعی سالم به این معنا نیست که آدم‌های زیادی پیرامون‌تان باشند. حتی داشتن یک گروه کوچک از آدم‌ها که رابطه‌ سالم و مثبتی با شما دارند به چند دلیل می‌تواند اوضاع سلامتی شما را بهبود بدهد. اول اینکه در شرایط سخت و زمان بیماری و گرفتاری حامیان بیشتری خواهید داشت. به علاوه تحقیقات نشان می‌دهند آدم‌هایی که تعاملات اجتماعی ندارند، دارای الگوهای سلامت منفی هستند از جمله عدم فعالیت، چاقی و فشار خون بالا.

مطلب مرتبط: تاثیر سبک زندگی بر پوکی استخوان؛ چرا این موضوع را جدی بگیریم؟

۴. عمر طولانی؛ آدم مثبتی هستید

آدم‌های مثبت استرس کمتری در زندگی روزمره‌شان تجربه می‌کنند. و زمانی که سطح استرس پایین است، فشار خون پایین و ضربان قلب منظم‌تر است. هر دوی این موارد بخشی ضروری از داشتن یک زندگی طولانی و سالم هستند.

مطلب مرتبط: ۷ راه که از آدم های منفی حذر کنید

۵. نظم دارید و برنامه‌ریزی می‌کنید

مطالعات نشان می‌دهند آدم‌هایی که منظم هستند، برنامه‌ریزی می‌کنند و در کارهای‌شان پایداری دارند، بیشتر عمر می‌کنند. به این دلیل که آنها کمتر ریسک می‌کنند، سالم‌تر هستند و به طور منظم به پزشک مراجعه کرده و اوضاع سلامتی‌شان را چک می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان