جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واکسن کرونا ویروس شرکت مدرنا در اولین آزمایشات انسانی نویدبخش بوده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در مطالعه‌ای که در تاریخ 14 جولای در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شد، محققان نتایج اولین واکسن کرونا ویروس را روی داوطلبان گزارش کردند. این آزمایش که شامل 45 داوطلب سالم بود، برای آزمایش ایمنی واکسن طراحی شده بود، اما نتایج نشانه‌هایی از اثربخشی‌ را همراه داشت.

مدرنا، شرکت بیوتکنولوژی مستقر در ماساچوست که به همراه محققان انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی واکسن را تولید کرده‌است، برای اولین بار نتایج خود را در یک بیانیه مطبوعاتی در تاریخ 18 می اعلام کرد.

اولین داوطلب در 16 مارچ واکسینه شد. همه داوطلبان یكی از سه سطح دوز واكسن را به صورت دو تزریق و تقریباً در فاصله یك ماه از هم دریافت كردند.

هیچ عوارض جانبی جدی در رابطه با واکسن در هر یک از دوزهای مصرفی مشاهده نشد، اگرچه بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در مطالعه عوارض جزئی از جمله خستگی، سردرد، لرز و درد را در محل تزریق تجربه کردند. همه شرکت‌کنندگان آنتی‌بادی را در برابر ویروس کرونا تولید کردند. و هنگامی که محققان این آنتی‌بادی‌ها را در برابر نسخه آزمایشگاهی SARS-CoV-2 آزمایش کردند، دریافتند که این آنتی‌بادی‌ها به اندازه آنتی‌بادی بدن افرادی که به طور طبیعی به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند، موثر هستند.

مطابق با آنچه کارشناسان انتظار داشتند، در همه داوطلبان، واکنش‌ها پس از تزریق دوم قوی‌تر بود. داکتر لیزا جکسون، نویسنده اصلی مطالعه می‌گوید: “ما بعد از واکسیناسیون دوم واکنش‌های بهتری دیدیم. به نظر می‌رسد که دو دوز مورد نیاز است. سیستم ایمنی بدن باید با دوز اول تنظیم شود تا به صورت جدی‌تر به دوز دوم واکنش نشان دهد. “

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز مرحله سوم مطالعه را که شامل ۳۰هزار تن می‌شود و اثربخشی واکسن را علیه یک دارونما مقایسه می‌کند، تایید کرده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان