نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش که هر خانمی باید بداند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۵, ۱۳۹۹

ورزش باعث می‌شود سالم‌تر و خوشحال‌تر باشیم. عرق کردن در طول انجام تمرینات راهی عالی برای دستیابی به پوستی درخشان و سالم است. اما نداشتن یک برنامه منظم مراقبت از پوست، می‌تواند به پوست آسیب برساند. برای اینکه پوست‌تان درخشان به نظر برسد و در عین حال موهای‌تان سالم بماند باید بدانید که قبل، بعد و در حین انجام تمرینات چه کارهایی انجام بدهید. برای به دست آوردن آن پوست درخشان قبل و بعد از تمرین، چند نکته وجود دارد که باید رعایت کنید:

موهای‌تان را پشت سرتان جمع کنید

مهم نیست طول موهای‌تان چقدر باشد، همیشه آن را دور از صورت‌تان نگه دارید. از یک پیشانی بند استفاده کنید یا موها را دم اسبی ببندید. برای موهای کوتاه می‌توانید از گیره استفاده کنید. محصولاتی که روی موها استفاده کرده‌اید همراه با عرق باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه در پیشانی خواهند شد.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی جوش صورت

صورت‌تان را لمس نکنید

تمام میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در تجهیزات بدنسازی می‌توانند باعث بروز آکنه و حتی عفونت باکتریایی شوند. بنابراین دقت کنید و هنگام ورزش کردن دست‌ها را از صورت‌تان دور نگه دارید. به علاوه در میانه تمرین کردن می‌توانید از حوله تمیزی برای پاک کردن عرق استفاده کنید.

با آرایش ورزش نکنید

بهتر است قبل از ورزش کردن همه آرایش‌تان را پاک کرده و صورت‌تان را بشویید. ترکیب مواد آرایشی و عرق می‌تواند پوست را به صورت منفی تحت تأثیر قرار دهد و منجر به سوزش و بروز جوش شود. وقتی در فضای باز تمرین می‌کنید نیز حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم را 15-20 دقیقه قبل از بیرون رفتن بزنید تا جذب شود.

مطلب مرتبط: ورزش در خانه؛ ۱۰ تمرین ساده که به بدن تان فرم بدهید

همیشه بعد از تمرین، صورت‌تان را تمیز کنید

از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید که برای نوع پوست شما موثر باشد. حذف عرق و آلودگی از روی پوست، می‌تواند مانع گرفتگی منافذ شود.

مطلب مرتبط: یک مربی حرفه ای فاش کرد؛ بعد از ورزش چه بخوریم

بدن را نادیده نگیرید

لباس‌های‌تان را بعد از تمرین عوض کنید زیرا بدن هنوز تمایل به تعریق و آزاد کردن سموم دارد. سموم بعد از تمرین معمولاً جذب لباس می‌شوند. این اتفاق می‌تواند منافذ را مسدود کرده و منجر به بروز آکنه روی بدن شود. در حالت ایده‌آل، باید یک دوش سریع بگیرید و لباس تمیز بپوشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *