جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۴ روز تا کانکور؛ مرحله نخست امتحان کانکور روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از تاخیر برگزاری امتحان کانکور ناشی از شیوع ویروس کرونا مسوولان در اداره ملی امتحانات، می گویند که مرحله نخست امتحان کانکور روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

عبدالقدیر خموش سرپرست اداره ملی امتحانات امروز چهارشنبه (۲۵سرطان) در نشست خبری گفت که امتحان کانکور سال جاری (۱۳۹۹) در چهار مرحله در ۳۳ ولایت کشور، راه اندازی می شود.

خموش افزود که مرحله نخست امتحان کانکور شامل ولایت های ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، قندز، قندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان وردک است و سر از روز یکشنبه ۲۹ سرطان، آغاز می شود.

او ادامه داد که مرحله دوم امتحانات که از روز چهارم عید قربان آغاز خواهد شد که شامل ولایت های هلمند، غزنی، پکتیا، خوست، کاپیسا، بامیان، لغمان وهرات می شود و نیز مرحله سوم آن ۷ روز پس از عید قربان در  ولایت های فاریاب، جوزجان، بلخ، پروان وبغلان برگزار می شود.

به گفته او مرحله چهارم امتحان کانکور، در ولایت های ننگرهار، تخار و بدخشان به شمول ۴ حوزه آن، برگزار خواهد شد و مطابق برنامه احتمالی، روند اخذ امتحانات کانکور در ۳۳ ولایت الی پایان اسد تکمیل خواهد شد و امتحان کانکور در ولایت کابل، از اول سنبله طی شش یا هفت مرحله، تنظیم می گردد.

تدابیر صحی در روز اخذ امتحانات

خموش در ادامه گفت در امتحان کانکور امسال تمام توصیه های بهداشتی که به هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیاز احساس می شود در نظر گرفته شده وامتحانات به گونه ای تنظیم شده که زمان ثبت بایومتریک و روزهای برگزاری امتحانات در ولایت ها، دو چند زمان امتحانات سال های گذشته باشد.

او تاکید کرد که همچنان تلاش صورت گرفته است تا اکثر امتحانات کانکور در ولایت ها، در فضای آزاد برگزار شوند و پوشیدن ماسک برای داوطلبان کانکور الزامی شده است.

سرپرست کمیته ملی امتحانات خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا؛ امسال کود رشته های دانشکده ها و دیپارتمنت های مربوط دانشگاه، پیشاپیش در فضای مجازی و صفحه رسمی این اداره ترتیب شده و داوطلبان می توانند از قبل کود رشته های خود را به دست آورند و در روز امتحان از آن استفاده کنند.

۲۱۰ هزار اشتراک کننده

خموش اضافه کرد که براساس پیش بینی ها مجموع داوطلبان کانکور امسال را که در امتحان اشتراک خواهند کرد، حدود ۲۱۰ هزار تن است.

از سوی هم یما امان، رییس عمومی عملیاتی و تخنیکی اداره ملی امتحانات، در این کنفرانس خبری تصریح کرد که از مجموع ۲۱۰ هزار دواطلب کانکور، بیش از ۶۶ هزارتن آنان به موسسات تحصیلات عالی دولتی، نزدیک به ۶ هزار تن شاملین صنف های دوم وسوم ۱۴ پاسان، بیش از ۹ هزار تن در بخش شبانه دانشگاها، بیش از ۱۹ هزار تن فارغان مدارس و بیشتر از ۴۳ هزار تن، در انستیتوت های دولتی جذب خواهند شد که مجموع جذب داوطلبان سال ۱۳۹۹ در حدود ۱۴۶ هزار و۹۲۲ تن خواهند بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان