حمله طالبان بر ولسوالی پاتو در دایکندی؛ زندانی آزاد شده طالبان کشته شد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقام های محلی دایکندی تایید کرده اند که در حمله گروه طالبان بر پاسگاه های نیروهای خیزیش مردمی در ولسوالی پاتو این ولایت یک زندانی آزاد شده طالبان از بند حکومت کشته شده است.

سیدطاهر اعتمادی ولسوال پاتو امروز چهارشنبه (۲۵سرطان) به خبرنامه گفت‌ حوالی ساعت ۹ شب گذشته گروه طالبان از دو استقامت بالای پاسگاه نیروهای خیزیش مردمی در روستای سرتگاب این ولسوالی حمله کرده اند.

اعتمادی افزود که طالبان در این حمله با سلاح لیزری و امکانات روز مجهز بودند و با وجود مقاومت نیروهای خیزیش مردمی توانسته بودند به پیشروی های دست یابند اما با رسیدن نیروهای هوایی، طالبان عقب زده شدند.

ولسوال پاتو خاطرنشان کرد که این درگیری تا ساعت ۱ بامداد ادامه داشته و در آن ۵ جنگجوی طالب کشته و ۷ تن دیگر آنان زخمی شدند که در میان کشته شدگان فردی بنام «جاجی» که چند قبل بر اساس فرمان رییس جمهور از زندان دایکندی ازاد شده بود نیز وجود دارد.

به گفته او گزارش های از کشته شدن یک جنگجوی خارجی طالبان در این درگیری نیز وجود دارد اما هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

او تاکید کرد که در این حمله طالبان ۲ نیروی خیزیش مردمی و یک غیرنظامی زخمی شده اند.

کشته شدن یک زندانی آزاد شده طالبان

این زندانی آزاد شده طالبان در حالی کشته شده است که پیش از این نیز فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا در نشست عمومی مجلس به تاریخ ۱۷ سرطان گفته بود که بسیاری از زندانیان رها شده طالبان با وجود تعهدات کتبی شان به جبهات طالبان برگشته اند.

او از ایالات متحده امریکا به حیث یک میانجی و حکومت افغانستان خواسته بود کسانی‌ را ازبند رها سازند که بر تعهدات شان به دوام زندگی صلح آمیز وعاری ازخشونت، پابند باشند.

پیش از این نیز در حمله طالبان بالای نیروهای امنیتی در بغلان یک زندانی گروه طالبان که حدود یک‌ونیم ماه قبل از زندان حکومت آزاد شده بود، زخمی شده بود.

حکومت تاکنون نزذیک به چهار هزار ۲۰۰ زندانی طالب را با گرفتن تعهد کتبی برای عدم برگشت به جنگ رها کرده است.

ولسوالی پاتو دایکندی

ولسوالی پاتو جز ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان بود که به تاریخ ۲۴ سرطان سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی افتتاح و به ولایت دایکندی ملحق شد. این ولسوالی از زمان افتتاح تاکنون همواره مورد حمله گروه طالبان قرار گرفته است.

گروه طالبان سه روز قبل نیز بالای پاسگاه امنیتی در منطقه بند زیارت این ولسوالی حمله کرده بود که در نتیجه آن چهار پولیس محلی کشته شدند.

اما ولسوال این ولسوالی به خبرنامه گفت نقطه تصمیم گیری گروه طالبان دره جلریزه ولایت ارزگان است و این گروه همواره حملات شان بالای ولسوالی پاتو را از ان نقطه طرح ریزی می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *