جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ارگ: احتمال نادرستی ادعای طالبان مبنی بر داشتن یک هزار زندانی نیروی امنیتی افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 در ادامه روند رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان، صدیق صدیقی سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می گوید که ممکن است ادعای طالبان مبنی بر زندانی بودن یک هزار سرباز امنیتی نزد این گروه، نادرست باشد.

آقای صدیقی، روز سه‌شنبه (۲۴ سرطان)، در یک نشست خبری گفت که تا کنون، نزدیک به ۶۰۰ نفر از سوی گروه طالبان آزاد شده و ۱۷۵ نفر آن، غیرنظامی بوده اند.

سخنگوی رییس جمهور اضافه کرد ۷۵ تن افراد آزاد شده نیز مربوط به نیروهای خیزش‌های مردمی بوده اند.

او آزادی نزدیک به چهار هزار ۲۰۰ زندانی طالب و تغییر موضع نیروهای دفاعی و امنیتی به حالت دفاعی را از کارهای مهم حکومت برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خوانده تاکید کرد که گروه طالبان، هنوز هم به خشونت ادامه داده و زندانیان دولتی را آزاد نمی‌کند. او گفت که این موضوع، نشان می‌دهد که این گروه، مایل به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نیست.

سخن‌گوی ریاست‌جمهوری، از گروه طالبان خواست تا از جنگ دست برداشته و وارد مذاکره‌ی مستقیم با دولت افغانستان شود.

صدیق صدیقی در مورد روند رهایی ۵۹۲ زندانی طالبان که این گروه بالای آنان تاکید دارند گفت نهادهای عدلی و قضایی کشور روی آن کار می‌کند.

اوتاکید کرد: «توقع ما از طالبان این است که فرصت پیش آمده برای صلح را با مشکل و چالش روبرو نسازند و وارد مذاکرات مسقیم شوند،»

سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به افزایش تلفات غیرنظامیان گفت گروه طالبان روستاه ها را تبدیل به سنگر جنگی کرده اند.

او خاطرنشان کرد که عامل اصلی تلفات غیرنظامیان طالبان و سایر گروه های تروریستی اند.

روند رهایی زندانیان

این اظهارات سخنگوی رییس جمهور در حالی مطرح شده است که بر اساس توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، حکومت افغانستان ۵ هزار زندانی طالب و گروه طالبان یک هزار زندانی نیروهای امنیتی را از بند رها کنند.

گروه طالبان تاکنون مدعی اند که ۷۰۰ زندانی حکومتی را رها کرده اند.

پیش از این نیز شورای امنیت ملی گفته بود: «طالبان در عملی نمودن تعهدات شان کوتاه آمده اند و تا هنوز نه تنها این‌که هزار اسير نيروهاى امنيتى را رها نکرده بلکه افغان‌ کشی را نیز متوقف ننمودند».

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ناوقت شب گذشته در توییتی گفته است: در سلسله رهایی زندانیان موضوع «بسیار مهم» این است که زندانیان رها شده باید مطابق لست سپرده شده این گروه در دوحه که بر رهایی آن ها فیصله شده است باشد.

گروه طالبان یگانه راه حل کاهش خشونت ها را تکمیل پروسه رهایی زندانیان شان خوانده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان