حمله مشترک طالبان، القاعده و داعش در بدخشان؛ ۷ پولیس محلی کشته شدند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

برای نخستین بار مقام های محلی بدخشان اعلام کرده اند که در حمله تهاجمی مشترک طالبان، القاعده و داعش در ولسوالی ارغنج خواه این ولایت ۷ پولیس محلی کشته شده اند.

دفتر والی بدخشان امروز دوشنبه (۲۳سرطان) با نشر خبرنامه ای گفته است:‌ «شب گذشته گروه طالبان با اشتراک گروهای القاعده و داعش با حمایت مستقیم تروریستان خارجی با کمیت بیش‌تر از۷۰ تن بالای یکی از پوسته‌های امنیتی درولسوالی ارغنج‌خواه حمله کرده اند.»

در خبرنامه دفتروالی بدخشان آمده است که در این حمله مشترک ۷ پولیس محلی کشته و دوتن دیگر آنان زخمی شده اند.

دفتر والی بدخشان تاکید کرده که این حمله از سوی نیروهای امنیتی دفع شده و به اساس گزارش‌های ابتدایی ۵ جنگجوی این گروه ها کشته و شماری آنان نیز زخمی شده اند.

هرچند پیش از این گزارش های از همکاری و حملات مشترک گروه طالبان و القاعده در بدخشان وجود داشت اما این نخستین بار است که حمله مشترک طالبان، القاعده و داعش در بدخشان گزارش می شود.

قطع روابط طالبان با گروه های تروریستی

مطابق به توافقنامه امضا شده میان امریکا و طالبان گروه طالبان متعهد شده اند که روابط شان با گروه های تروریستی و القاعده را قطع کنند اما پیش از این سازمان ملل در گزارشی گفته بود که گروه طالبان با وجود تعهد با قطع همکاری با القاعده هنوز هم روابط شان با شبکه القاعده را حفظ کرده اند.

این حمله مشترک طالبان و داعش نیز در حالی انجام شده است که پیش از این زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا گفته بود که طالبان نقش موثری در شکست داعش در افغانستان داشته است.

اما مقامات حکومت افغانستان همواره تاکید کرده اند که گروه طالبان با القاعده و داعش روابط نزدیکی دارد. چندی قبل ریاست امنیت ملی در خبرنامه ای از انهدام یک مرکز مشترک عملیات های تروریستی داعش و شبکه حقانی در کابل خبرداده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *