جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۴۱۹۹ زندانی رها شده؛ حکومت: طالبان تعهدات شان را عملی نکرده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه روند رهایی زندانیان و بروز اختلافات در این روند میان حکومت و طالبان شورای امنیت ملی اعلام کرده است که تاکنون ۴ هزار ۱۹۹ زندانی طالب از بند رها شده و این گروه در عملی نمودن تعهدات شان کوتاه آمده اند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی امروز دوشنبه (۲۳سرطان) در توییتی گفته است که‌ دولت روزهاى گذشته ۱۸۰ طالب را از بند رها کرده است که با رهایی آنان شمار زندانیان آزاد شده طالب به ۴ هزار ۱۹۹ تن رسیده است.

فیصل تاکید کرده: «طالبان در عملی نمودن تعهدات شان کوتاه آمده اند و تا هنوز نه تنها این‌که هزار اسير نيروهاى امنيتى را رها نکرده بلکه افغان‌ کشی را نیز متوقف ننمودند».

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ناوقت شب گذشته در توییتی گفته است: در سلسله رهایی زندانیان موضوع «بسیار مهم» این است که زندانیان رها شده باید مطابق لست سپرده شده این گروه در دوحه بر رهایی آنها فیصله شده است باشد.

گروه طالبان در تازه ترین مورد ۱۰ نیروی دولتی را از ولایت قندهار روز گذشته آزاد کرده است.

بروز اختلافات در رهایی زندانیان

اختلافات بر سر رهایی ۵۹۲ زندانی طالبان آغاز شده است. حکومت افغانستان گفته که این زندانیان به علت ارتکاب جرایم جدی از رده زندانیان جنگی خارج‌اند و رهایی این زندانیان از صلاحیت حکومت نیست.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری به تاریخ ۱۶ سرطان در نشست خبری گفته بود که در توافقنامه امریکا و طالبان بر رهایی تعداد ۵ هزار تن صحبت شده نه اشخاص و چهره های مشخص و توقع ما از طالبان این است که برای ما گوش زد نکنند.

شورای امنیت ملی نیز به روز پنج شنبه گذشته از گروه طالبان خواسته بود تا فهرست تازه‌ای از ۵۹۲ زندانی طالب را به حکومت برای رهایی بسپارند.

شورای امنیت دلیل عدم رهایی ۵۹۲ زندانی را که قبلا لیست آنان از سوی طالبان به حکومت سپرده بود ارتکاب جرایم قاچاق مواد مخدر، آدم‌ربایی، تجاوز جنسی، سنگ‌سار زنان و ترورها خوانده که حکومت، صلاحیت عفو آن‌ها را ندارد.

رهایی۵ هزار  زندانی پیش شرط طالبان برای گفتگوی بین الافغانی

این در حالی است که روز گذشته ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که کاهش خشونت ها و قطع جنگ قبل از گفتگوهای بین الافغانی خواست غیرمنطقی است.

او تاکید کرده: که یگانه راه حل مشکلات تکمیلی پروسه رهایی زندانیان و آغاز گفتگوهای بین الافغانی است.

اما حکومت افغانستان نیز رهایی یک هزار زندانی نیروهای امنیتی از بند طالبان مطابق توافقنامه صلح را اصل اساسی خوانده است و پیش از این رییس جمهور غنی در برنامه تلویزیونی گفته بود که تا رهایی کامل نیروهای در بند طالبان زندانیان طالبان را رها نخواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان