پایان حمله مهاجمان انتحاری بر ریاست امنیت ملی سمنگان؛ ۱۰ تن کشته و ۵۳ تن زخمی شدند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

مقام های محلی سمنگان تایید کرده اند که حمله مهاجمان انتحاری بر ریاست امنیت ملی این ولایت با کشته شدن تمامی مهاجمان پایان یافته و ۱۰ تن کشته و ۵۳ تن بشمول غیرنظامیان زخمی شده اند.

عبدالطیف ابراهیمی والی سمنگان به رسانه ها گفته است که این حمله با کشته شدن چهار مهاجم پایان یافته است.

ریاست عمومی امنیت ملی تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

این در حالی است که حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر امروز ابتدا یک موتر باربری مملو از مواد انفجاری در نزدیکی ریاست امنیت ملی سمنگان انفجار کرده و به تعقیب آن مهاجمین مسلح وارد تعمیر یاست امنیت ملی شدند.

والی سمنگان تاکید کرده که هدف گروه طالبان حمله بر ساختمان مقام ولایت و فرماندهی پولیس بوده است، اما پس از آن‌که موفق به اجرای حمله بر این دو ساختمان دولتی نشده، بر ریاست امنیت ملی حمله کرده است.

طالبان مسوولیت این رویداد را به عهده گرفت

گروه طالبان دقایقی پس از این حمله مسوولیت آن را برعهده گرفته مدعی کشته و زخمی شدند ۷۹ نیروی امنیتی شدند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که به رغم درخواست های مکرر حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر کاهش خشونت ها از سوی طالبان این گروه همچنان بر افزایش حملات شان ادامه داده اند و تنها در جریان شب گذشته و امروز در ۸ ولایت حملات گسترده انجام داده اند که در نتیجه آن چندین تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند.

چنین حملات روند صلح را آسیب می زند

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به این حمله طالبان گفته است که هدف قراردادن غیرنظامیان و تأسیسات عامه، هیچ توجیه ندارد. او گفته که طرف‌ها باید به جان و مال غیرنظامیان «وقع» گذاشته و از کشتار و خون‌ریزی بیشتر پر هیز کنند.

عبدالله افزوده که این حملات خلاف تعهدات در راستای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، کاهش خشونت و برقراری صلح است و تشدید جنگ و خشونت‌، نه تنها پیش‌رفت‌ها در روند صلح را صدمه می‌زند، بلکه مذاکرات پیش‌رو را تحت شعاع قرار داده و روند صلح را آسیب می‌زند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *