جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

شورای امنیت: طالبان با افزایش خشونت‌ها روند گفتگوهای مستقیم را مختل و دشوار ساخته اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که گروه طالبان با افزایش خشونت ها در برابر افغانها روند گفتگوهای مستقیم را مختل و دشوار ساخته اند.

دفتر شورای امنیت ملی امروز یک‌شنبه (۲۲سرطان) در واکنش به تلفات غیرنظامیان در انفجار ماین کنار جاده ای در در مسیر راه ولسوالی جغتوی ولایت غزنی گفته است: «هدف قرار دادن زنان، اطفال، مسافرین و افراد بی‌گناه از سوی گروه‌های ترویستی جنایت نابخشودنی بوده این گروها بخاطر ایجاد ترس و وحشت از هیچ ابزاری دریغ نمی‌ورزند.»

دفتر شورای امنیت تاکید کرده که گروه طالبان در نقاط زياد افغانستان خشونت‌های شان را در برابر افغان‌ها افزایش داده و روند گفتگوهای مستقیم را مختل و دشوار ساخته اند.

این در حالی است که دفتر والی غزنی با نشر خبرنامه ای گفته است که حوالی ساعت ۴ عصر روز گذشته در دره قیاق ولسوالی جغتو این ولایت یک موتر نوع فلانوچ حامل غیرنظامیان با ماین کنار جاده ای طالبان برخورد کرده که در نتیجه آن ۶ غیرنظامی بشمول زنان و کودکان کشته و ۸ تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر والی غزنی افزوده که زخمیان این رویداد برای تداوی به شفاخانه ملکی ولایت غزنی منتقل شده اند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

افزایش خشونت ها

در آستانه گفتگوهای بین الافغانی و ادامه رهایی زندانیان به منظور تسریع روند صلح گروه طالبان در این اواخر حملات شان بالای نیروهای امنیتی افغانستان را افزایش داده اند.

گران هیواد سخنکوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در نشست خبری گفت که ادامه‌ی خشونت‌ها از سوی طالبان سبب نارضایتی جامعه‌ی جهانی از این گروه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود که نمایند‌گان کشورهای جهان و منطقه در نشست‌های منطقه و جهانی اجماع برای صلح که به میزبانی افغانستان در هفته گذشته برگزار شده بود از طالبان خواسته‌اند که خشونت‌ها را کاهش دهند و زمینه را برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی فراهم کنند.

با وجود تاکید مکرر کشورهای خارجی و نهادهای بین المللی و حقوق بشری گروه طالبان تاکنون در مورد کاهش خشونت ها اظهار نظر نکرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان