جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت خارجه: افزایش خشونت های طالبان باعث نارضایتی کشورهای منطقه و جهان شده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 وزارت امور خارجه می‌گوید که ادامه‌ی خشونت‌ها از سوی طالبان سبب نارضایتی جامعه‌ی جهانی از این گروه شده است.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه امروز شنبه (۲۱سرطان) که در مورد نشست هفته گذشته برای ایجاد اجماع جهانی برای صلح توضیح می داد گفت نمایند‌گان کشورهای جهان و منطقه در این نشست‌ها از طالبان خواسته‌اند که خشونت‌ها را کاهش دهند و زمینه را برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی فراهم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد که رییس جمهور غنی در افتتاح نشست های منطقه ای وجهانی تاکید نموده که صلح و بحران در افغانستان، تاثیرات ملموس بر شرایط منطقه دارد و کشورش خواهان ایفای نقش مثبت در منطقه است. آقای غنی در عین حال گفته است که تلاش دارد تا افغانستان به نقطه وصل ترانزیتی و تجاری در منطقه مبدل شود.

هیواد افزود که وزارت خارجه با بسیاری از کشورهای دخیل در روند صلح بشمول پاکستان و قطر که بالای طالبان از نفوذ بیشتر برخوردار اند در تماس است و از آن‌ها به شمول قطر «خواهش» کرده است که طالبان را متقاعد کنند تا اقدامات عملی و عاجل را برای کاهش خشونت‌ها انجام دهند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورهای اشتراک کننده در این نشست ها بر حفظ دستاوردهای ۱۹ سال اخیر در افغانستان تأکید کرده و خواهان تقویت و تداوم آن در مذاکرات صلح شدند.

گران هیواد تاکید کرد: «نه تنها در رویکرد طالبان برای کاهش خشونت‌ها تغییری نیامده، بلکه خشونت‌ها افزایش نیز یافته است.»

این در حالی است که افغانستان هفته گذشته میزبان نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تحت عنوان «تقویت اجماع برای صلح» در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه بود.

افزایش خشونت ها

همزمان با این اظهارات گروه طالبان پس از آتش بس اعلام ناشده به حملات شان علیه نیروهای امنیتی شدت بخشیده و امروز نیز شورای امنیت ملی گفته است که طالبان در یک هفته گذشته در ۱۶ ولایت کشور، ۲۳ غیرنظامی را کشته و ۴۵ تن دیگر را زخمی کرده اند.

شورای امنیت تاکید کرده: «تلفات ملکی و خشونت یکی از موارد مهمی اند که دولت افغانستان همواره بر توقف آن تاکید می‌ورزد، اما گروه طالبان خواست همه طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته، به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می دهند.»

پیش از این ریاست جمهوری در واکنش به افزایش حملات طالبان گفته بود که افزایش حملات طالبان روند صلح را خدشه دار می سازد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی نیز به روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با استیفانو پونتیکوروو سفیر ملکی ناتو مقیم کابل گفته بود که گروه طالبان در این موقع حساس خشونت‌ها را افزایش بخشیده و مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را به تعویق انداخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان