شش ماه دیگر سرپرستی در بست یک و دو ادارات ملکی پایان می یابد

توسطفریدون حسنی

تیر ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرده است که براساس هدایت ریاست جمهوری، بورد کمیشنران این کمیسیون فیصله کرده که تا شش ماه آینده، به سرپرستی در بست‌های یک و دو ادارات خدمات ملکی پایان داده شود.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز شنبه (۲۱سرطان) گفته است که‌ حضور سرپرستان در بست‌های یک و دو در ادارات خدمات ملکی به یکی از مشکلات اساسی اداری تبدل شده است.

این کمیسیون افزوده که با درنظرداشت این مشکل و هدایت ریاست جمهوری، بورد کمیشنران حضور سرپرستان در دستگاه خدمت ملکی را مورد بررسی قرارداده فیصله کرده است که تا شش ماه آینده، به سرپرستی در بست‌های یک و دوی ادارات خدمات ملکی پایان داده شود.

کمیسیون اصلاحات اداری همچنان خاطرنشان کرده که در جلسه بورد کمیشنران فیصله شده تا در مرحله نخست، لوایح وظایف بست‌های یک و دو ادارات مورد بازنگری قرار گیرد و به‌روزرسانی شود.

احمدنادر نادری، رییس کمیسیون گفته است: «حضور سرپرستان در ادارات دولت به مدت زیاد به دلیل عدم اطمینان از تداوم کار می‌تواند به سلامت کار و نتایج متوقعه از اداره صدمه برساند. بنابر این، بدون حالات استثنایی، باید تمام تلاش ممکن صورت بگیرد تا از تداوم سرپرستی در ادارات جلوگیری شود».

بر اساس معلومات این کمیسیون درجریان یک سال گذشته، حدود ۲۶۶ بست «یک و دو» خدمات ملکی، در نتیجۀ تقاعد، استعفا و یا ترک وظیفه، شاهد ضایعات بوده و در حال حاضر، حدود ۴۰۰ بست یک و دو خدمات ملکی از سوی سرپرستان اداره می‌شود.

مشکل سرپرستی در ادارات دولتی

باوجود وعده های رییس جمهور غنی مبنی بر پایان دادن ادامه سرپرستی در ادارات دولتی حکومت هنوز موفق به پایان این امر نشده است.

با وجود اینکه نزدیک به سه ماه از امضای توافق نامه سیاسی میان ارگ و سپیدار می گذرد تاکنون هیچ طرف توافق موفق نشده است که حتی یک نامزد وزیر برای گرفتن رای اعتماد به شورای ملی معرفی کنند.

عدم معرفی نامزد وزیران برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان با واکنش های از سوی مجلس نیز همراه شده است و مجلس نمایندگان بارها خواهان معرفی نامزد وزیران از سوی حکومت برای گرفتن رای اعتماد شده است.

ارگ ریاست جمهوری چندی قبل گفته بود که فهرست نامزد وزیران که براساس توافق نامه سیاسی از سوی ارگ به مجلس معرفی می شود نهایی شده اما سپیدار تاکنون در این زمینه هیچ نامزد وزیری پیشنهاد نکرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *