جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ابتلای ۲۸ سرباز گرجستانی مستقر در افغانستان به ویروس کرونا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رسانه های گرجستانی به نقل از وزارت دفاع آن کشور گزارش داده است که ۲۸ سرباز گزجستانی مستقر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

خبرگزاری گرجستانی ‘اجندا’ روز گذشته جمعه (۲۰سرطان) به نقل از وزارت دفاع گرجستان گفته که ۲۸ سرباز این کشور در افغانستان که زیر نظر ناتو و در قالب ماموریت حمایت قاطع بوده‌اند، به کرونا مبتلا شده اند.

وزارت دفاع گرجستان گفته است که این سربازان زودتر از موعد پایان ماموریت‌شان به کشورشان بازگشته و در یک بیمارستان نظامی در مرکز این کشور تحت درمان قرار گرفته اند.

به گفته وزارت دفاع گرجستان یک پرسنل افغان ناقل کرونا به این سربازان بوده است.

گرجستان با داشتن ۸۷۱ سرباز در افغانستان بیشترین سربازان غیر عضو ناتو را در افغانستان دارند.

پیش از این ماموریت حمایت قاطع در افغانستان ابتلای چندین تن از سربازان شان به ویروس کرونا را تایید کرده بود.

ویروس کرونا در افغانستان

هرچند مسوولان صحت افغانستان اعلام کرده اند که روند شیوع ویروس کرونا در افغانستان رو به کاهش است اما تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۴ هزار و ۱۹۴ تن رسیده که از این میان ۹۷۱ تن جانباخته و ۲۰ هزار و ۸۸۲ تن دیگر نیز بهبود یافته است.

پیش از این روزنامه نیویارک تایمز با نشر گزارش به نقل از مقامات وزارت دفاع امریکا اعلام کرده بود که نزدیک به ۵۰ درصد نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما این ادعا از سوی نهاد های امنیتی افغانستان رد شد.

در همین حال ماموریت حمایت قاطع «ناتو» برای مبارزه با ویروس کرونا چندین بسته کمک های صحی به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده است که آخرین مورد آن شامل  ۱.۴ میلیون ماسک ۵۰۰ هزار دستکش و بعضی وسایل طبی دیگر می شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان