جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

فیلتر نابودکننده ویروس کرونا در فضاهای بسته طراحی شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دانشمندان فیلتر هوایی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند کرونا ویروس جدید را به دام بیندازد و فوراً آن را خنثی کند، اختراعی که ممکن است باعث کاهش سرایت کووید-۱۹ در فضاهای بسته مانند مکاتب، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، و همچنین محیط‌های حمل و نقل عمومی مانند هواپیماها شود. طبق این مطالعه که در ژورنال Material Today Physics منتشر شد، این دستگاه (که از فوم نیکل ساخته شده) 99.8 درصد از ویروس‌ها را در یک گذر از فیلتر خود کشته‌است.

ژیفنگ رِن، مؤلف این مطالعه از دانشگاه هیوستون (UH) گفت: “این فیلتر می‌تواند در فرودگاه‌ها و هواپیماها، ساختمان‌های اداری و مکاتب انتشار کووید-۱۹ را متوقف کند.”

محققان می‌گویند که آن‌ها همچنین در حال تهیه یک مدل رومیزی هستند که می‌تواند هوای یک دفتر کار را تصفیه کند.

به گفته دانشمندان، از آنجایی که ویروس می‌تواند حدود سه ساعت در هوا بماند، فیلتری که بتواند آن را به سرعت از بین ببرد، یک برنامه عملی بود و با بازگشایی مشاغل در سراسر جهان، کنترل گسترش در فضاهای بسته ضرورت زیادی داشت.

این مطالعه خاطرنشان كرد كه كرونا ویروس جدید نمی‌تواند در دمای بالاتر از 70 درجه سانتیگراد زنده بماند، بنابراین محققان می‌گویند كه قادرند ویروس را تقریباً فوری از بین ببرند.

این دستگاه روزن دارد، جریان هوا و الکتریسیته در آن امکا‌پذیر است و این امر باعث گرم شدن آن می‌شود.

فیصل چیما، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه از UH می‌گوید: این فناوری جدید حفاظت از هوای محیط داخلی اولین پیشگیری را در برابر انتقال ویروس از طریق هوا در محیط‌های بسته ارائه می‌دهد و در خط مقدم فناوری‌های موجود برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر فعلی و آینده قرار خواهد گرفت.

محققان خواستار ارائه‌ مرحله به مرحله این دستگاه شده‌اند، “استفاده از این دستگاه با مکان‌های با اولویت بالا، شروع می‌شود یعنی جاهایی که کارکنان صنایع اساسی در معرض خطر بالای مواجهه با ویروس قرار دارند.”

آنها معتقدند که این دستگاه جدید باعث ایجاد امنیت در کارگران صنایع اساسی خواهد شد و به افراد شاغل دیگر نیز اجازه می‌دهد تا به فضاهای کار عمومی برگردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان