جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۳۱۴ مورد تازه؛ از انتقادات والی کابل تا ترویج استفاده از ماسک از سوی وزارت صحت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 همزمان با ثبت ۳۱۴ مورد تازه ویروس کرونا در ۲۴ ساعت وزارت صحت از شهروندان خواست استفاده از ماسک خانگی و پوشیدن ماسک را به فرهنگ تبدیل کنند.

احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت امروز پنجشنبه (۱۹سرطان) در نشست مشترک خبری با والی کابل و معین وزارت حج گفت:‌ «ما امروز نسبت به دو ماه قبل در وضعیت بهتر قرار داریم و این نشان می دهد تعداد واقعات مثبت در معاینات انجام شده از بین ۶۰ الی ۷۰ درصد به ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش یافته است.»

سرپرست وزارت صحت افزود افغانستان هنوز در وضعیت بحران کرونا قرار دارد و هدف وزارت صحت این است که واقعات مثبت را به کمتر از ۵ درصد برساند.

او خاطرنشان کرد که کمبود اکسیجن در شفاخانه ها پایان یافته است.

عثمانی با تاکید بر ترویج ماسک خانگی گفت تحقیقات نشان می دهد که ویروس کرونا از طریق هوا نیز انتقال می کند از این رو استفاده از ماسک «حتمی و ضروری» است.

سرپرست وزارت صحت ادامه داد که به دلیل اینکه قیمت ماسک در بازار ها بلند است هر خانواده در خانه ماسک تولید کنند و ماسک های که وزارت صحت تولید کرده فی دانه به قیمت ۲۰ افغانی یا کمتر از آن تمام شده و قابل شستشو است و میشود چندین مرتبه مورد استفاده قرار گیرد.

انتقاد والی کابل از عدم رعایت تعهدات رستورانت ها و پارک ها در فعالیت مجدد

همزمان با این محمد یعقوب حیدری، والی کابل و رییس کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا در این نشست خبری از عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شماری از شهروندان انتقاد کرده گفت که در روزهای اخیر شهروندان کابل ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند و بدون نیاز جدی از خانه بیرون می‌شوند و توصیه‌های بهداشتی را نیز رعایت نمی‌کنند.

حیدری تاکید کرد که به رستورانت ها و پارک های که اجازه فعالیت مجدد با تعهد بر رعایت تدابیر صحی داده شده گفت آنان با وجود تعهدات شان تدابیر صحی و فاصله گیری اجتماعی را رعایت نمی کنند.

او هشدار داد که ۱۵ تیم نظارتی موظف شده تا از این وضعیت نظارت کنند.

ثبت ۳۱۴ مورد جدید

در همین حال وزارت صحت، اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شامل ۸۹ نفر در کابل، ۷۱ نفر در دایکندی، ۴۶ نفر در بامیان، ۳۶ نفر در هرات، ۱۵ نفر در تخار، ۱۱ نفر در غزنی، ۱۰ نفر در بغلان، ۹ نفر در بلخ، ۶-۶  نفر در پنجشیر و لغمان، ۴ نفر در نیمروز و ۳ نفر در پکتیا و ۲-۲ نفر در قندهار، پروان، وردک و غور ثبت شده است.

وزارت صحت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۳ هزار ۹۰۸ تن رسیده است

به گفته وزارت صحت در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته که شمار مجموعی جانباختگان به ۹۵۷ نفر رسیده و نیز در عین زمان ۱۴۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان به ۲۰ هزار ۸۴۱ تن افزایش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان